به گزارش صلح خبر، در معرفی این کتاب که توسط انتشارات پشتیبان به چاپ رسیده است، آمده است: ما در عصر کرونا قرار داریم و دنیای پساکرونا نیز انتظار ما را میکشد تا پارادایم «قرن دهساله» و «جهشهای پنجساله» از لای کتابها و تحلیلهای رسانهای به منصه ظهور برسد. پارادایمهای نوین برساخته از این تحولات نیز نقش رسانه را بهمثابه بازوی مؤثر و بلامنازع دوران حاضر و پیش رو پررنگتر ای قبل میکند و این یعنی شناخت دقیق کارکردها و کاربستهای رسانهای ضرورتی حتمی و قطعی است.
رسانه به معنای همهجانبه آن دیگر تنها اطلاعرسان و آگهی بخش نیست. در این بستر زمانی، رسانه آموزش میدهد، اقتصاد قرنطینهای را هدایت میکند، امید میآفریند، با گمراهی مقابله کرده و عزم عمومی برای مواجهه با تحولات را ایجاد میکند. رسانه امروز بسان قطعهای استراتژیک از پازل تحولات جهانی میتواند سامان دهنده یا برهم زننده نظم و امنیت باشند. میتواند یاری گری مخاطب باشد یا ضدمخاطب رفتار کند. اما هر آنچه هست، رسانه با همه کارکردها امروز توانسته جهان را از مرحله بحران به سمت فراگیری عمومی نحوه مقابله با بحران و اشتراکگذاری تجربیات به شکل فراسرزمینی کند.
در این کتاب به کارکردهای رسانه در شرایط بحران، رقابت رسانههای جریان اصلی و شبکههای اجتماعی، وظایف رسانه در صیانت در مخاطبان در مواقع بحران، اخبار کرونایی و تاثیرات شناختی، شایعه خط مقدم انحراف افکار عمومی، اخبار جعلی و علوم شناختی، از پاندمی کرونا تا کشورگشایی اینفودمیها، روایتسازی رسانهها، حکمرانی نوین، نگاهی آینده پژوهانه به پساکرونا، شهرهای هوشمند و پساکرونا، نگاه فناورانه به جهان پساکرونا و …پرداخته شده است.
انتهای پیام