امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 366161 |
تاریخ انتشار : 03 تیر 1399 - 23:30 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر رئیس سازمان بازرسی کشور خبر داد که این سازمان در حال پیگیری یک پرونده ۲۰۰ میلیون دلاری، بابت تعهدات ارزی ایفا نشده است. به گزارش صلح خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه و دهه کرامت در ارتباط با […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

رئیس سازمان بازرسی کشور خبر داد که این سازمان در حال پیگیری یک پرونده ۲۰۰ میلیون دلاری، بابت تعهدات ارزی ایفا نشده است.

به گزارش صلح خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه و دهه کرامت در ارتباط با تحولات قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور در دوره تحول دستگاه قضا گفت: اصل ۱۵۶ و ۱۷۴ یکی از وظایف قوه را نظارت بر اجرای امور می‌داند و به همین علت، قوه قضائییه با تجارب گذشته سند تحول سازمان بازرسی را تصویب و ابلاغ کرد.

وی افزود: یکی از رویکردهای این سند شناسایی بسترهای فساد و رفع این بسترهاست، بسیاری از فسادها ناشی از وجود ساختارهای فسادزا است و اگر اصلاح شود زمینه بروز فساد کاهش پیدا میکند البته کار سختی است و ما تعامل با مجلس را با اولویت اقتصادی و معیشتی در دستور کار قرار دادیم و پیگیر رفع موانع تولید هستیم.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص پیگیری پرونده های دانه درشت گفت: ما پرونده‌های زیادی در دست اقدام داریم اما چون قطعی نشده نمی‌توانیم اعلام کنیم، در حوزه زمین خواری در استان تهران در منطقه لواسانات پرونده‌هایی وجود دارد هم چنین در حوزه تعهدات ارزی ایفا نشده، پرونده‌ای در دست پیگیری داریم که مبلغ آن حدود ۲۰۰ میلیون دلار است.

درویشیان در ادامه این برنامه، در خصوص رفع موانع تولید با بیان اینکه «۲۵ درصد برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور اختصاص به رفع موانع تولید دارد» گفت: در حوزه اصلاحات امور بانکی و مالیاتی ۱۶۶ برنامه، واردات بی‌رویه و قاچاق ۲۰ برنامه و رونق تولید نیز چندین برنامه وجود دارد هم چنین در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری که کارگروهی هم برای آن تشکیل دادیم برنامه‌هایی داریم تا مشکلات این شرکت‌ها را که در دوران بیماری کرونا هم شاهد بودیم چه توفیقاتی داشتند، رفع کنیم.

وی با بیان این‌که«یکی از رویکردهای سازمان بازرسی توجه و پیگیری ترک فعل‌ها است» اظهارکرد: ما از ترک فعل‌ها خسارات بسیاری دیده‌ایم مثل سیل پارسال و امسال که ناشی از عدم لایروبی بعضی از رودخانه‌ها بود و برای سیل‌های به وقوع پیوسته  مجموعا ۱۵۰ و خورده‌ای گزارش داشتیم، ۷۸ تخلف کیفری کسانی که باید کاری می‌کردند و نکردند و منجر به خسارت شد را به دستگاه‌های مختلف ارسال کردیم و این مسئله حتما مطالبه جدی سازمان بازرسی است.

درویشیان افزود: از گزارشات سیل تعدادی از پرونده‌ها منتهی به محکومیت حبس یا جریمه شده و تعدادی هم در حال رسیدگی است ولی آن چه مهم است پیشنهادات اجرایی و اصلاحی است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید