امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 360882 |
تاریخ انتشار : 06 خرداد 1399 - 15:25 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر مصطفی رحماندوست می‌گوید: نویسندگی راهی نیست که بشود یک‌شبه و با هواپیما آن را پیمود، بلکه باید پله به پله و آهسته آهسته در این مسیر قدم نهاد. به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، این شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

مصطفی رحماندوست می‌گوید: نویسندگی راهی نیست که بشود یک‌شبه و با هواپیما آن را پیمود، بلکه باید پله به پله و آهسته آهسته در این مسیر قدم نهاد.

به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، این شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان در ادامه اظهار کرد: برای نویسنده شدن باید خواند و خواند و خواند و نوشت و حتما در جلسات نقد داستان شرکت کرد.

رحماندوست که داور پویش «نامه‌ای به سردار آسمانی» است گفت: آن‌هایی که قلم به دست می‌گیرند، راه درازی در پیش دارند و شرکت در چنین پویش‌ها و جشنواره‌هایی، نخستین قلقلک‌ها و خواستن‌ها برای نویسنده شدن است.

او افزود: مهم این است که جامعه مقابل راه این نوقلمان چه قرار دهد؛ اگر در این مسیر، آموزش درست و هدایت وجود داشته باشد، احتمالا شاعر و نویسنده می‌شوند، در غیر این صورت این استعدادها نهفته می‌ماند.

رحماندوست تاکید کرد: حوصله قلم به دست گرفتن و نوشتن کم چیزی نیست. همین‌که این تعداد در این پویش شرکت کردند و نوشتند یعنی گام اول را برداشته‌اند.

این شاعر و نویسنده با اشاره به داوری ۷۲ اثر رسیده به بخش پایانی این پویش، گفت: متاسفانه بسیاری از آثار دچار آفت تبلیغات شده بودند. برخی هم خیلی خوب آغاز شدند اما در ادامه تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتند.

او تاکید کرد: آن‌چه رادیو و تلویزیون می‌گوید و روزنامه‌ها تیتر می‌زنند، زبان بچه‌ها نیست، اما متاسفانه بچه‌ها فکر می‌کنند اگر از آن‌ها استفاده کنند، حتما برنده می‌شوند.

رحماندوست در  پایان گفت: البته حدود ۱۰ اثر هم بودند که بدون شعارزدگی نوشته شده بودند؛ انگار کودک نویسنده پیش سردار رفته بود، بدون واسطه رسانه‌ها با او قدم زده و تجربیات خودش را نوشته بود.

«پویش نامه به سردار آسمانی» ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار شد و پس از داوری آثار و معرفی برگزیده‌ها، برترین آثار دریافتی در قالب یک مجموعه کتاب منتشر خواهد شد.

 انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید