امروز: یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 23 جماد أول 1446 | 2024-11-24
کد خبر: 343316 |
تاریخ انتشار : 02 اسفند 1398 - 6:03 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای کاهش تلاطم‌ در بازارهای صادراتی و حفظ وجهه مثبت کالاهای ایران در بازارهای بین‌المللی، سیاست‌ها در این حوزه باید بلندمدت تدوین شوند. مهدی معصومی اصفهانی در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد:‌ فارغ از آنکه بحث درباره صادرات چه کالایی مطرح […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای کاهش تلاطم‌ در بازارهای صادراتی و حفظ وجهه مثبت کالاهای ایران در بازارهای بین‌المللی، سیاست‌ها در این حوزه باید بلندمدت تدوین شوند.

مهدی معصومی اصفهانی در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد:‌ فارغ از آنکه بحث درباره صادرات چه کالایی مطرح است، ‌باید در نظر داشت که بازار صادراتی، ویژگی‌های خاص خود را دارد. ما نمی‌توانیم یک بار کالایی را به یک مشتری خارجی بفروشیم و دیگر کاری با آن واردکننده نداشته باشیم، بلکه امروز آنچه در بازار صادرات اهمیت دارد، تداوم ارسال محصول و تضمین نیازهای واردکننده در مدتی طولانی است.

به گفته وی، در فضای عادی نیز به دست آوردن بازار صادراتی و رسیدن به معاملات قطعی، کاری دشوار، پیچیده و طولانی مدت است. با توجه به تحریم‌ها، شرایط برای صادرکنندگان ایرانی در این بخش دشوارتر نیز شده است؛ از این رو نمی‌توان با تغییر مداوم دستورالعمل‌ها، روی این بازار ریسک کرد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برنامه‌ریزی تولیدکنندگان بر اساس بازارهای احتمالی فروش‌شان، گفت:‌ وقتی یک تولیدکننده چه در حوزه کشاورزی و چه در حوزه صنعتی، کالایی را تولید می‌کند، برنامه‌ای برای بازارهای احتمالی تدارک دیده و اگر محصول فضای صادرات داشته باشد، قطعا روی این بازار نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

معصومی ادامه داد: وقتی قرارداد صادرات بسته می‌شود و تولیدکننده آماده ارسال محصولش می‌شود ولی ناگهان با یک مصوبه صادرات یک محصول ممنوع شده یا روی آن تعرفه وضع می‌شود، تولیدکننده ضرر قابل توجهی می‌کند و در کنار آن بازار صادراتی ما نیز به خطر می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد:‌ پیش از آنکه به شکل جزئی راجع به یک محصول صحبت کنیم، باید در نظر داشت که سیاست‌های صادراتی باید بلندمدت تعریف شوند و برای مثال رویکرد کشور برای مدت ۱۰ ساله مشخص شود. در چنین بستری تولیدکننده می‌داند باید خود را برای چه بازاری آماده کند و آیا اساسا اجازه صادرات آن را خواهد داشت یا خیر.

به گزارش صلح خبر، در ماه‌های گذشته بخش خصوصی از برخی سیاست‌ها در وضع عوارض صادراتی بر برخی محصولات انتقاد کرده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید