امروز: یکشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 11 شعبان 1446 | 2025-02-09
کد خبر: 301070 |
تاریخ انتشار : 23 مرداد 1398 - 2:20 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع رتبه‌های عالی کنکور و لزوم توجه به کیفیت آموزش در انواع مدارس گفت: رویکرد نظام آموزشی به سمت شناسایی انواع هوش است. رویکرد ما این است که در قالب طرح شهاب ابعاد دیگر هوش را مورد توجه قرار […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع رتبه‌های عالی کنکور و لزوم توجه به کیفیت آموزش در انواع مدارس گفت: رویکرد نظام آموزشی به سمت شناسایی انواع هوش است. رویکرد ما این است که در قالب طرح شهاب ابعاد دیگر هوش را مورد توجه قرار دهیم و هر دانش آموز متناسب با استعدادش هدایت شود.

علیرضا کمرئی در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره وضعیت کیفیت آموزش در مدارس دولتی اظهار کرد: اسامی رتبه‌های عالی اعلام شد، اما نتایج نهایی آزمون‌ سراسری هنوز اعلام نشده است تا بتوانیم تحلیل دقیقی از وضعیت قبولی در کنکور داشته باشیم و برمبنای نتایج کلی ارزیابی کنیم.

وی افزود: انواع مختلفی از مدرسه داریم اما باید ویژگی‌های دانش آموزان خاص را مورد توجه قرار داد. نمی‌توانیم افراد مستعد را رها کنیم. بخش قابل توجهی از نفرات عالی کنکور از مدارس سمپاد بودند که پیش از این نیز یک مرتبه برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان آزمون داده و برگزیده شده بودند. اینها در رقابت های ملی نیز پرتعداد ظاهر می‌شوند و رتبه‌های تک رقمی کنکور را هم کسب می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اغلب دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان از حیث هوش و توانمندی تحصیلی متفاوت‌اند، بنیه علمی شان تقویت شده و خانواده‌ها نیز به آنها توجه ویژه دارند گفت: در مدارس نمونه، هیئت امنایی و شاهد کلاس های فوق برنامه متاثر از ضوابط بین شش تا هشت ساعت برگزار می‌شود و فرصت آموزش بیشتر برایشان فراهم است. البته مدارس عادی دولتی خوب هم کم نداریم. هرچند بخشی از مدارس دولتی از نظر توانمندی‌ها ضعیف هستند که باید به عنوان مدارس لازم التوجه در برنامه‌های توسعه‌ای و حمایتی قرار بگیرند.

کمرئی تاکید کرد: البته در مجموع این اظهارات به معنای آن نیست که کیفیت تحصیل را فقط در این مدارس دنبال کنیم. رویکرد نظام آموزشی به سمت انواع دیگری از هوش است. رویکرد ما این است که در قالب طرح شهاب ابعاد دیگر هوش را مورد توجه قرار دهیم و هر دانش آموز متناسب با استعدادش هدایت شود تا دچار چالش‌هایی از این دست نشویم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید