امروز: سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 22 شوال 1445 | 2024-04-30
کد خبر: 272018 |
تاریخ انتشار : 25 فروردین 1398 - 2:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر رئیس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت نگاه کارشناسی به لوایح مربوط به FATF تاکید کرد و گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها به دنبال قراردادن ما در چالش‌های امنیتی هستند نباید در بازی آمریکا شریک شویم. جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

رئیس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت نگاه کارشناسی به لوایح مربوط به FATF تاکید کرد و گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها به دنبال قراردادن ما در چالش‌های امنیتی هستند نباید در بازی آمریکا شریک شویم.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با صلح خبر با اشاره به بررسی لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام گفت: عضویت ما در هر قرارداد و پیمانی مسلماً نیازمند بررسی شرایط کارشناسی، نیازها و منافع کشور است. این که ما تحت تأثیر برخی التهابات فضای بین‌المللی برای عضویت یا عدم عضویت خود در قراردادها تصمیم بگیریم ممکن است منافع کشور را تأمین نکند.

وی گفت: به هر حال فشار سیاسی و اقتصادی علیه کشور وجود دارد و نپیوستن ما به FATF به عنوان مجموعه‌ای از قراردادها، سیستم بانکی کشور را دچار خودتحریمی می‌کند و شرایط را برای ما سخت‌تر خواهد کرد. این درک ما از شرایط موجود است و در مجلس هم بر همین مبنا به لوایح مربوط به FATF رأی دادیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر CFT و پالرمو در اختیار مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام است و توقع ما از این مجموعه این است که همانطور که مجلس که مقابل جو موجود ایستاد، به این لوایح دید کارشناسی داشته باشند چرا که باید برای افکار عمومی، نخبگان و دانشگاهیان و کارشناسان پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشند.

رئیس کمیته حقوق بین‌الملل مجلس در ادامه یادآور شد: این که بخواهیم لوایح مربوط به FATF را تحت تأثیر برخی از التهابات سیاسی کنار بگذاریم خیلی معقول نیست. در شرایطی که آمریکا، سپاه را به عنوان بخشی از نیروی نظامی رسمی کشور تروریست اعلام کرده احتمال بالا گرفتن تنش‌های سیاسی و نظامی هم افزایش می‌یابد و در این شرایط عقلانیت و مدارا در تمام ارکان نظام ضرورت دارد.

نماینده مردم تربت جام و تایباد و باخرز در مجلس اضافه کرد: ما نباید در تله آمریکا که می‌خواهد فضا را متشنج کند و ما را در چالش امنیتی در منطقه قرار دهد قرار بگیریم، بلکه باید در عرصه سیاست خارجی و سایر عرصه‌ها دقت کنیم تا شناخت نقشه دشمن و نیازش به درگیری را تبیین کنیم و در بازی آمریکا شریک نشویم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید