امروز: جمعه, ۹ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 28 جماد أول 1446 | 2024-11-29
کد خبر: 160975 |
تاریخ انتشار : 09 تیر 1396 - 0:31 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر افتتاح زودهنگام خط ٧ مترو، به تولد نوزاد ٧ ماهه اي مي ماند كه زودتر از موعد، چشم به جهان گشوده و همانطور كه آن “نوزاد نارس”، نياز به نگهداري در بخش مراقبت هاي ويژه نوزادان موسوم به (NICU) دارد، اين “خط نارس” نيز براي بهره برداري ايمن، نيازمند مراقبت هاي […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

افتتاح زودهنگام خط ٧ مترو، به تولد نوزاد ٧ ماهه اي مي ماند كه زودتر از موعد، چشم به جهان گشوده و همانطور كه آن “نوزاد نارس”، نياز به نگهداري در بخش مراقبت هاي ويژه نوزادان موسوم به (NICU) دارد، اين “خط نارس” نيز براي بهره برداري ايمن، نيازمند مراقبت هاي ويژه است. واقعيت اين است كه افتتاح هيچ يك از خطوط مترو به اندازه خط ٧، حاشيه نداشته و با اين حجم از حرف و حديث رو به رو نبوده است.

فارغ از اين كه خط ٧ مترو از نظر تعدادي از اعضاي شوراي شهر مانند آقايان دنيامالي و اقبال شاكري، امنِ امن است يا به نظر شماري از اعضاي شورا همچون آقايان حقاني و سرخو، ايمني آن بايد مورد دقت قرار گيرد؛ يادمان باشد كه آژير ناامني مترو دقیقا از يك سال قبل به صدا در آمد؛ ٢٨ خرداد ۹۵ كه حادثه انفجار تونل در دست احداث مترو در محله شهران در شمال غرب تهران، زندگي مردم اين محل را دو شبانه روز مختل و دو كارگر را در اعماق زمين مدفون كرد و اوج ناهماهنگي در يك حادثه شهري را به نمايش گذاشت.

البته حوادث مترو، هرگز به حادثه متروي شهران در “بهار ۹۵” ختم نشده و تقريباً فصلي نبوده كه مترو، شاهد حادثه تازه اي نباشد. “تابستان ۹۵” و به طور دقيق ١٧ شهريور سال گذشته كه تونل مترو در كيانشهر در جنوب شرق تهران فرو ريخت و ۴ نفر كشته شدند، “زمستان ۹۵” و به صورت مشخص ٢٧ آذر سال گذشته كه تونل مترو در ميدان محمديه در مركز شهر حادثه آفريد و اهالي محل در سه هتل اسكان داده شدند و “بهار ۹۶” و به طور دقيق ٢٧ ارديبهشت امسال كه تونل مترو در تقاطع مولوي – وليعصر (عج) فرو نشست.

اگر من جاي مسئولان مربوطه بودم، به جاي اين كه منتقدان خط ٧ مترو را متهم كنم كه نمي توانند موفقيت اين پروژه را تحمل كنند و چشم ديدن آن را ندارند، چشمان خود را بر روي ديدن واقعيت هاي موجود باز مي كردم و با درس آموزي از حادثه شهران و حوادث مشابه، برخي اشكالات را كه صحيح و كارشناسي تشخيص مي دادم، برطرف مي كردم و به بعضي ايرادات كه به نظرم ناصحيح و غير كارشناسي بودند، توجهي نمي كردم.

آقايان!

ايمني مترو و تأمين امنيت انبوه شهرونداني كه از مترو استفاده مي كنند شوخي بردار نيست؛ لج بازي نكنيد!

* كارشناس برنامه ريزي شهري

۴۷۴۷

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبریار صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی و خبریار صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید