به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛ سعید متصدی در گفتو گو با ایسنا گفت: متاسفانه تا چند ماه گذشته معاینه فنی خودروهای دیزلی بر اساس دید ظاهری و چشمی انجام میشد، به این معنا که اگر دودی از خروجی خودروهای دیزلی مشاهده میشد اعلام میکردیم که این خودرو آلوده است و شرایط لازم برای گرفتن معاینه فنی را […]
به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛
سعید متصدی در گفتو گو با ایسنا گفت: متاسفانه تا چند ماه گذشته معاینه فنی خودروهای دیزلی بر اساس دید ظاهری و چشمی انجام میشد، به این معنا که اگر دودی از خروجی خودروهای دیزلی مشاهده میشد اعلام میکردیم که این خودرو آلوده است و شرایط لازم برای گرفتن معاینه فنی را ندارد.
وی ادامه داد: سازمان حفاظت از محیط زیست برای قطعات خودروهای دیزلی حدود مجاز مشخص و این حدود مجاز را به مراکز معاینه فنی اعلام کرده است. در حال حاضر میزان تیرگی خروجی خودروهای دیزلی ، مورد حد استاندارد قرار گرفته است. امیدواریم با اجرای این اقدامات معاینه فنی درست در مورد خودروهای دیزلی داشته باشیم.
متصدی اظهار کرد: اگر یک خودروی دیزلی 40 سال کار کرده باشد دیگر به هیچ وجه نمیتواند معاینه فنی بگیرد و حتی اصلا نباید در سطح شهر حرکت کند، ولی متاسفانه زمانیکه به این نوع خودروهای دیزلی در جادهها اجازه حرکت داده نمیشود، به سمت شهرها حرکت کرده و تبدیل به سرویسهای شهری یا اتوبوس شهری میشوند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اخیرا معاونت جدیدی در وزارت راه به نام معاونت حمل و نقل ایجاد شده است افزود: هفته پیش با این معاونت هماهنگیهایی را در جهت ساماندهی خودروهای دیزلی انجام دادهایم.
وی درپایان اظهار کرد: ساماندهی خودروهای دیزلی برعهده شهرداری است و باید در یک قالب مدیریت شده این اقدام صورت گیرد.
انتهای پیام
Let’s block ads! (Why?)
ایسنا
اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.
قوانین خبریار صلح خبر
- لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
- از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.