امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 80187 |
تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1395 - 10:21 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از صدا و سیما علیرضا کمالی خامنه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ایران هفتمین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی در جهان و دومین کشور در خاورمیانه است و باید از تولید داخلی حمایت  و  با قاچاق این محصولات مبارزه کنیم. وی با اشاره به وجود مواد […]

Solh- arayeshi -

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از صدا و سیما علیرضا کمالی خامنه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ایران هفتمین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی در جهان و دومین کشور در خاورمیانه است و باید از تولید داخلی حمایت  و  با قاچاق این محصولات مبارزه کنیم.

وی با اشاره به وجود مواد اولیه و امکان تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل کشور تصریح کرد : دو شرکت تولید کننده لوازم آرایشی بهداشتی داخلی به علت وجود مشکلاتی به سختی جایگاه خود را در بازار رقابت حفظ کرده اند.

کمالی خامنه با بیان اینکه در صورت حمایت از این بخش با وجود توان داخلی و سطح علمی موجود در دانشگاه های امکان تولید این کالا در داخل کشور وجود دارد ، ادامه داد: نباید اجازه ورود مواد درجه 2 و 3 را به کشور بدهیم و سپس هزینه بالایی برای درمان صرف

کنیم.

رئیس کمسیون بازرسی اتحادیه حرازی فروشان و وابسته با اشاره به اینکه در صورت بررسی جامع و علمی می توان حتی زمینه صادرات را در این بخش فراهم کرد ، گفت: در سال های گذشته برندهایی در ایران لوازم آرایشی و بهداشتی تولید و صادر می کرد که به

خاطر برخی مشکلات ، تعطیل شد.

کمالی خامنه با استقبال از ورود شرکت ها و برندهای (نشان) معتبر خارجی افزود: با ارائه تسهیلات می توان با شرکت ها و برندهای (نشان) قوی تر برای ارائه محصولات بهتر مذاکره کرد.

وی تداخل صنفی را زمینه ساز قاچاق این کالا و ورود کالاهای فرعی اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون مترو،‌ میادین بازارچه ها و حتی برخی سوپر مارکت ها محل فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است که سبب نابسامانی بازار می شود.

رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه خرازی فروشان و وابسته افزود : با توسعه دانش و نیروی متخصص و برگزاری دوره های آموزشی در تعامل با برندهای (نشان) خارجی می توان تولید داخلی را تقویت کرد.

کمالی خامنه گفت : با توجه به تمایل شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران و استفاده از نیروی کاری مناسب ، در صورت مدیریت صحیح می توان از این ظرفیت در داخل کشور استفاده کرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید