امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 446754 |
تاریخ انتشار : 18 آبان 1400 - 11:58 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲۶۵ فقره پرونده قابل مصالحه طی ۶ ماهه نخست امسال منجر به سازش شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم ساجدی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ۲۴ هزار ۵۶۹ فقره پرونده طی ۶ ماهه نخست امسال […]

پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲۶۵ فقره پرونده قابل مصالحه طی ۶ ماهه نخست امسال منجر به سازش شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم ساجدی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ۲۴ هزار ۵۶۹ فقره پرونده طی ۶ ماهه نخست امسال ورودی داشته ایم که از این تعداد هزار و ۲۶۵ فقره پرونده قابل مصالحه معادل ۳۰ درصد منجر به سازش شده اند.
وی اظهارکرد: با تلاش معتمدان و سفیران صلح چهار پرونده قتل که در حال اجرا بوده‌، حکم قصاص آن متوقف شد.
رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تلاش معتمدان و سفیران صلح چهار پرونده قتل که در حال اجرا بوده‌، حکم قصاص آن متوقف شده و تلاش برای جلب رضایت خانواده‌های مقتول ادامه دارد.
ساجدی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها باید تلاش کنند که زمینه فرهنگ سازی در زمینه عذرخواهی و آموزش‌های لازم برای بالا بردن صبر در جامعه ایجاد شود، ا تصریح کرد: در ستاد ملی صبر همه نهادهای فرهنگی در حال تلاش هستند تا در جامعه زمینه‌های فرهنگ‌سازی ایجاد شود و معتقدم که رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در پای کار آوردن مردم داشته باشند.
وی ادامه داد: در زمینه صلح در محلات با حضور معتمدان محلی و محوریت ائمه جمعه بین مردم سازش ایجاد کنند، همانگونه که انقلاب از مساجد شروع شد و به ثمر نشست شروع صلح محله محور از مساجد نیز می‌تواند نتیجه بخش باشد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۱۲نفر زندانی را از زندان آزاد کردیم و این موارد با گفت‌وگو با شاکیان و ۷۲۴ پرونده با دخالت سفیران صلح به مصالحه انجامیده است.
ساجدی افزود: تعداد پرونده‌های ورودی در هفت ماه گذشته به شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ هزار و ۵۶۹ پرونده بوده‌ که از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۸۰ فقره مختومه و پنج هزار و ۲۶۵ منجر به مصالحه شده‌ است.
وی با اشاره به اینکه اغلب قتل‌ها در استان با سلاح گرم صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در قتل‌ها اغلب تصمیمات آینده و پائین بودن آستانه تحمل به ویژه در جوانان است.
رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته با همکاری و همراهی معتمدان و اعضای سفیران صلح ۲۰ فقره قتل منجر به رضایت شد و در سال جاری یک فقره قتل عمد آن‌ هم در شهرستان لنده منجر به رضایت خانواده مقتول شده‌ است.
ساجدی تصریح کرد: با همکاری شوراهای حل اختلاف در زندان‌های استان و همچنین ستاد دیه در پرونده مالی ۷۱ نفر از محکومان از طرف شاکیان تخفیف و بخشش بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان محقق شد.
وی از برگزاری آزمون متقاضیان تأسیس مؤسسه‌های داوری و میانجیگری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های حقوق، فقه و حقوق اسلامی، فقه و مبانی و طلابی که سطح دوم را گذرانده‌اند در این آزمون می‌توانند شرکت کنند.
به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا، رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اغلب دعاوی مطرح در مراجع قضایی نتیجه ضعف فرهنگ در جامعه است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید