امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 455353 |
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1400 - 9:32 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/البرز معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: حدود ۳۴ درصد دانش آموزان البرزی دارای اضافه وزن و چاقی هستند که اگر از سوی والدین کنترل نشود این دانش آموزان در آینده نزدیک با معضل چاقی بیش از حد و بیماری‌های غیر واگیردار رو به رو خواهند شد  . […]

صلح خبر/البرز معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: حدود ۳۴ درصد دانش آموزان البرزی دارای اضافه وزن و چاقی هستند که اگر از سوی والدین کنترل نشود این دانش آموزان در آینده نزدیک با معضل چاقی بیش از حد و بیماری‌های غیر واگیردار رو به رو خواهند شد  .

فرشید علیزاده در گفت و گو با صلح خبر گفت: علی رغم افزایش دو برابری فضای‌های ورزشی البرز در سال‌های اخیر اما در حال حاضر سرانه ورزشی در این استان ۹ سانتیمتر مربع است که این آمار درمقایسه با سرانه  کشوری که ۳۴ سانتیمتر مربع است، استان البرز را در رتبه آخر قرار داده است .

 علیزاده افزود: با توجه به رشد جمعیت و مهاجر پذیری استان البرز، فضاهای ورزشی در استان البرز جوابگوی نیاز ورزشی دانش آموزان نیست که باید نگاه ملی برای حل این مشکل در استان البرز صورت بگیرد .

معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ کلاس ویژه درس تربیت بدنی افتتاح شده است اظهار کرد: برای تاکید بیشتر بر روی مهارت‌های بنیادی دانش آموزان ابتدایی،  پنج کلاس ویژه تربیت بدنی در چهار ناحیه شهرستان کرج و شهرستان نظرآباد در  متراژ ۲۰۰ متر مربع  افتتاح شد و تا پایان سال نیز پنج کلاس ویژه درس تربیت بدنی به بهره برداری خواهد رسید.

علیزاده به المپیاد دانش آموزی کشوری اشاره کرد افزود: طبق تفاهم نامه صورت گرفته بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان مسابقات المپیاد ورزشی دانش آموزان در هشت رشته ورزشی برگزار می‌شود .

این مسئول گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور تصمیم بر آن شد تا با توجه به اعزام مسابقات برون مرزی در رشته کشتی، این مسابقات در دهه مبارک فجر امسال  به میزبانی مشهد مقدس برگزار شود.

 وی افزود: نفرات اعزامی این مسابقات در دو رشته آزاد و فرنگی توسط هیات کشتی و هیات ورزش‌های دانش آموزی استان البرز به این مسابقات معرفی خواهند.

۳۴ درصد دانش‌آموزان البرزی اضافه وزن دارند

معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: به جهت ارتقای تحرک و فعالیت فیزیکی دانش آموزان در سال گذشته بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان به همکاری والدین به صورت غیر حضوری  اجرا شد.

این مسئول اظهار کرد: در این بسته تحولی چگونگی به دست آوردن bmi دانش آموزان به والدین آموزش داده شد که پس از اجرا مشخص شد چه تعداد از دانش آموزان در هر مدرسه و در هر منطقه دارای وزن طبیعی، اضافه وزن، لاغری و لاغری بیش از حد هستند.

وی ادامه داد: در این برنامه آموزشی که توسط همکاران من در در حوزه تربیت بدنی و حوزه سلامت انجام شد بیش از ۹۱درصد از دانش آموزان با همکاری والدینشان  به صورت غیر حضوری  در این برنامه ملی در استان البرز همکاری کردند.

 معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: متاسفانه در این طرح  حدود ۳۴ درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی بودند که اگر از سوی والدین کنترل نشود، این دانش آموزان در آینده نزدیک با معضل چاقی بیش از حد و بیماری‌های غیر واگیردار رو به رو خواهند شد  .

این مسئول ادامه داد: با به دست آمدن این آمار  اجرای بسته کنترل و چاقی دانش آموزان در استان البرز  و بسته تحولی ارتقای فیزیکی در دانش آموزان ابتدایی در دستور کارقرار گرفت  .

 وی افزود: در این بسته تحولی مهارت‌های بنیادی به خانواده ها آموزش داده شد تا هر دانش آموز  هرهفته داخل منزل با حداقل لوازم  و ابزارها بتواند ورزش کند.

 وی اظهار کرد: در حال حاضر با برنامه ریزی صورت گرفته برنامه های ورزشی دانش آموزان هر هفته از طریق رسانه ملی پخش می‌شود تا دانش آموزان در منزل بتوانند تحرکات فیزیکی  بیشتری برای حفظ سلامت خود داشته باشند .

معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز  با تقدیر از همکاری خوب مراکز خانه بهداشت برای آموزش های بیشتر سلامت دانش آموزان گفت: برای احصاء این آمار  والدین همکاری ویژه‌ای با معلمین تربیت بدنی، مراقبین سلامت، مدیران مدارس و معاونین داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید