امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 542535 |
تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1403 - 0:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

حمله موشکی حزب‌الله به شمال اراضی اشغالی در پاسخی به جنایات علیه غزه؛ دیدار و گفت‌وگوی رئیسی با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس ملی پاکستان، حضور وزیر صمت در کمیسیون اصل ۹۰ برای ارائه پاسخ درباره عقب‌ماندگی در اجرای برخی مصوبات خودرویی و صعود قاطعانه ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا از جمله مهم‌ترین […]

حمله موشکی حزب‌الله به شمال اراضی اشغالی در پاسخی به جنایات علیه غزه؛ دیدار و گفت‌وگوی رئیسی با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس ملی پاکستان، حضور وزیر صمت در کمیسیون اصل ۹۰ برای ارائه پاسخ درباره عقب‌ماندگی در اجرای برخی مصوبات خودرویی و صعود قاطعانه ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا از جمله مهم‌ترین اخبار شامگاه سوم اردیبهشت صلح خبر بود.

به گزارش صلح خبر، شامگاه دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبرنگاران صلح خبر به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه

جهان – جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز دوشنبه، مناطق مختلف شهر غزه را هدف حملات سنگین خود قرار داده‌اند.

به دنبال وقوع این حملات کورکورانه ارتش رژیم صهیونیستی، «رون بن یشای» خبرنگار نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه اذعان کرد و گفت: «ما در غزه گرفتار شدیم.»

وی تأکید کرد، هیچ جایگزینی برای حاکمیت حماس در غزه وجود ندارد و هیچ چشم‌اندازی هم برای پایان جنگ با حزب‌الله در مرزهای شمالی قابل تصور نیست.

حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه

جهان – حزب‌الله لبنان دوشنبه شب ۳۰ فروند موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد. از این میان، ۲۰ موشک به سمت شهر اشغالی «صفد» (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شد که حدود ۱۵ فروند به این شهر اشغالی اصابت کرده است.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله موشکی گسترده شامگاه دوشنبه به شمال فلسطین اشغالی پاسخی به نسل‌کشی و جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و برای اعلام حمایت از ملت و مقاومت قهرمان فلسطین همچنین پاسخ به جنایات دشمن علیه مردم لبنان بود.

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

جهان – «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر آغاز مذاکرات صلح روسیه و اوکراین برای پایان جنگ را ممکن دانست.

زلنسکی در گفت‌وگو با یک روزنامه‌نگار فرانسوی با اشاره به نشست صلح اوکراین که قرار است در ماه ژوئن به میزبانی سوییس برگزار شود، گفت: «فکر می‌کنم اگر همه ما (در نشست سوییس) اتفاق‌نظر داشته باشیم، سندی را با دست‌کم سه ماده آماده می‌کنیم تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر تمام دنیا متقاعد شود که این مفاد عادلانه هستند، راهی پیدا می‌کنیم تا روسیه آن را بپذیرد.»

یک پاسخ دیگر به جنایات صهیونیست‌ها/ توضیح درباره تأخیر اجرای مصوبات خودرویی

تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان برای حل مشکلات منطقه

سیاسی- سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران-اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تامین‌کننده همه این اهداف دانست و اظهار داشت: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

یک پاسخ دیگر به جنایات صهیونیست‌ها/ توضیح درباره تأخیر اجرای مصوبات خودرویی

اعتراف مقامات آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران

سیاسی – رئیسی همچنین در دیدار سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و موثر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان دو راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس‌جمهور: فلسطین مسئله نخست جهان بشریت شده است

سیاسی- رئیس جمهور در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور نیز به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی(ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده است.

دیگر اخبار سیاسی که امروز سوم اردیبهشت‌ماه در صلح خبر منتشر شده را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

تورم فروردین ماه اعلام شد

اقتصادی – طبق اعلام مرکز آمار، در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

در جلسه وزیر صمت با کمیسیون اصل نود چه گذشت؟

اقتصادی – عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ارائه پاسخ در رابطه با عقب‌ماندگی در اجرای برخی مصوبات خودرویی به کمیسیون اصل نود مجلس رفت.

در این جلسه موضوعات اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی، واردات خودروهای دست دوم، ارزبری خودروهای مونتاژی و تامین ناوگان حمل و نقل عمومی بررسی و مقرر شد در یک ماه آینده وزارت صمت برنامه‌های خود را در رابطه با این موضوعات به کمیسیون ارائه کند.

یک پاسخ دیگر به جنایات صهیونیست‌ها/ توضیح درباره تأخیر اجرای مصوبات خودرویی

لزوم استمرار طرح «نور» به همت فراجا در کشور

اجتماعی – حجت‌الاسلام محمدکاظم موحدی آزاد -دادستان کل کشور- در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به موضوع ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی و کشف حجاب اشاره کرد و گفت: طی هفته گذشته به همت فراجا طرحی با عنوان طرح «نور» در کشور اجرایی شده است و خوشبختانه در برخی از مراکز وضعیت بهتر شده و این اقدام یک اقدام مقدم و موثری است.

دادستان کل کشور در پایان بیان کرد: بیشتر این افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند و همکاری خوبی با فراجا و دادستانی داشته‌اند و استمرار این طرح نقشه دشمن را خنثی خواهد کرد.

آماده‌باش برای باد و باران شدید در اکثر استان‌های کشور

اجتماعی – در پی هشدار هواشناسی برای بارش شدید باران و وزش باد شدید در اکثر استان‌های کشور از عصر امروز تا روز چهارشنبه، دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

در راستای این هشدار هواشناسی، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در گفت‌وگو با صلح خبر، از آماده باش نیروهای امدادی و عملیاتی این سازمان خبر داد و گفت:امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در پی این هشدار در نظر گرفته شده است. همچنین از ساکنان و مسافران این مناطق می خواهیم که در تاریخ‌های اعلام شده از اسکان و استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

یک پاسخ دیگر به جنایات صهیونیست‌ها/ توضیح درباره تأخیر اجرای مصوبات خودرویی

صعود قاطعانه ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا

ورزشی – دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال آسیا با برگزاری دو دیدار ادامه یافت که تیم ملی فوتسال ایران توانست با برتری چهار بر صفر برابر کویت و کسب ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه D راهی دور یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شود.

در دیگر دیدار همزمان افغانستان سه بر دو از سد بحرین گذشت و به عنوان تیم دوم پس از ایران صدرنشین راهی دور حذفی شد.

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

ورزشی- تیم ملی امید زنان ایران در دوم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه در جدال با شطرنج‌بازان کشور نپال موفق به برتری قاطعانه ۴ بر ۰ شد.

تیم ملی امید زنان ایران با کسب نتیجه تساوی ۲-۲ برابر شطرنج‌بازان مغولستان و کسب پیروزی قاطعانه ۴ بر ۰ برابر نپال هم‌اکنون در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارند.

یک پاسخ دیگر به جنایات صهیونیست‌ها/ توضیح درباره تأخیر اجرای مصوبات خودرویی

دیگر اخبار ورزشی که امروز سوم اردیبهشت‌ماه در صلح خبر منتشر شده را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان

فرهنگی و هنری – رئیس سازمان حج و زیارت، تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ را بیش از ۸۳هزار نفر اعلام کرد.

سهمیه حج تمتع ایران در سال ۱۴۰۳ پیش‌تر از سوی رئیس سازمان حج و زیارت بیش از ۸۷ هزار نفر اعلام شده بود، که به گفته سیدعباس حسینی، از این سهمیه حدود ۸۳ هزار نفر، زائر هستند و مابقی عوامل خدماتی حج به شمار می‌آیند.

واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم

فرهنگی و هنری – شامگاه یکشنبه -دوم اردیبهشت ماه -بخش کوتاهی از یک گفتگوی ویدیویی با محمدحسن شانه‌ساززاده-نایب رییس هیات‌مدیره پلتفرم وی‌اودی نماوا- در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن با لحنی که به مذاق جمع گسترده‌ای از اهالی سینما خوش نیامده، درباره سینما و نمایش خانگی سخن می‌گفت.

او در بخشی از سخنانش در این برنامه گفته بود: همه بازیگرها و تهیه‌کننده‌ها بی‌اخلاقی‌های خاص خودشان را دارند؛ نه به قرارداد و نه به حرفشان متعهدند. من در چند صنعت مختلف بوده‌ام و به بی‌اخلاقیِ این‌ها هیچ‌جا ندیده‌ام. اسمشان هم هنرمند، فرهیخته و فرهنگی است، ولی بسیار بی‌اخلاقند.

این صحبت‌ها موجی از واکنش‌ها را در میان سینماگران به راه انداخته است. عده زیادی در صفحات اینستاگرام خود نسبت به این سخنان واکنش انتقادی نشان دادند و خواهان عذرخواهی وی شدند.

با گذشت حدود ۲۴ ساعت از انتشار سخنان محمدحسن شانه‌ساززاده و در حالی که این مدیر نمایش خانگی، شخصا از اهالی هنر عذرخواهی نکرده است، روابط عمومی پلتفرم نماوا در اطلاعیه‌ای رسمی، نسبت به این سخنان توضیح داد و بابت آن عذرخواهی کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گران‌سنگ سینمای ایران هم‌چنان مهم‌ترین سرمایه او خواهد بود.

یک پاسخ دیگر به جنایات صهیونیست‌ها/ توضیح درباره تأخیر اجرای مصوبات خودرویی

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید