امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 96774 |
تاریخ انتشار : 13 مرداد 1395 - 13:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس یک مقام صندوق کودکان سازمان ملل متحد ، یونیسف ، اعلام کرد در حملات مخالفان مسلح نزدیک به 25 هزار نفر از جمله هزاران کودک در غرب شهر حلب سوریه بی خانمان شده اند. وی در گفتگو با خبرنگاران از دمشق اعلام کرد 25 […]

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس یک مقام صندوق کودکان سازمان ملل متحد ، یونیسف ، اعلام کرد در حملات مخالفان مسلح نزدیک به 25 هزار نفر از جمله هزاران کودک در غرب شهر حلب سوریه بی خانمان شده اند.
وی در گفتگو با خبرنگاران از دمشق اعلام کرد 25 هزار نفر اوایل این هفته از غرب حلب گریختند که از این تعداد بیش از 12 هزار تن کودک بودند.
وی گفت مخالفان مسلح روز یکشنبه حملات گسترده ای را آغاز و به غرب حلب حمله کردند و درگیری های شدید از جمله حملات هوایی ، حملات خمپاره ای و توپخانه ای تا روز دوشنبه همچنان ادامه داشت.
وی افزود افراد بی خانمان در این بخش در محل هایی همچون ساختمان های نیمه کاره به طور موقت اسکان داده شده بودند و یونیسف و نهادهای وابسته به آن نیازهای این افراد از جمله آب آشامیدنی و مواد غذایی را تامین و امکانات آموزشی و بهداشتی را برای آنها فراهم می کردند اما با آغاز درگیری ، این افراد به پارک ها ، مساجد و هر مکان امن دیگری پناه بردند و یونیسف در تلاش برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز آنهاست.
وی اعلام کرد ساکنان شرق حلب از ابتدای ماه ژوئیه به طور کامل از کمک های بشردوستانه محروم هستند و یونیسف خواستار فراهم شدن دسترسی فوری به این ناحیه است؛ ناحیه ای که 300 هزار نفر از ساکنان آن از جمله 20 هزار کودک نیازمند دریافت مواد غذایی ، آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی هستند.
این مقام یونیسف خاطر نشان کرد خدمات درمانی در حلب با چهار مورد حمله هوایی به بیمارستان ها در هفته گذشته مختل شده است و تنها 30 پزشک مشغول ارائه خدمات پزشکی به 300 هزار نفر هستند از این اوضاع در شرق حلب وخیم است.
وی افزود چنانچه غیرنظامیان تصمیم به ترک مناطق تحت محاصره بگیرند ، باید از آنها محافظت شود و چنانچه تصمیم بگیرند در این مناطق بمانند باید در برابر حملات و خشونت ها محافظت شوند.
فرحان حق سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرد سازمان ملل از همه طرف های درگیر در سوریه می خواهد تا مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه امکان دسترسی امن و بلامانع را به مناطق تحت محاصره فراهم کنند.

وی افزود همچنانکه گزارش ها از ادامه درگیری های شدید در حلب حکایت دارد سازمان ملل همچنان نگران افرادی است که در این شهر گرفتار شده اند .

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید