امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 541254 |
تاریخ انتشار : 20 فروردین 1403 - 12:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان شمالی گود چشمه زینل خان اسفراین برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی کشتی باچوخه و کوراش آماده می‌شود. قرار است ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه دو رویداد ملی و بین‌المللی برگزار شود؛ ۲۳ فروردین ماه مسابقات بین‌المللی کوراش و ۲۴ فروردین مسابقات ملی کشتی باچوخه برگزار خواهند شد. حضور ۴۴ مهمان خارجی در […]

صلح خبر/خراسان شمالی گود چشمه زینل خان اسفراین برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی کشتی باچوخه و کوراش آماده می‌شود.

قرار است ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه دو رویداد ملی و بین‌المللی برگزار شود؛ ۲۳ فروردین ماه مسابقات بین‌المللی کوراش و ۲۴ فروردین مسابقات ملی کشتی باچوخه برگزار خواهند شد.

حضور ۴۴ مهمان خارجی در مسابقات بین‌المللی کوراش

کوروش خسرویار، رئیس هیأت جودو و کوراش خراسان شمالی در گفت‌وگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار صلح خبر، اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی کوراش ۲۳ فروردین ماه در اسفراین با حضور نمایندگان ۱۵ کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دور از رقابت‌ها ۴۴ مهمان خارجی اعم از ورزشکار و مربی حضور دارند، گفت: ورزشکارها در دو وزن ۹۰ و ۹۰+ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. تعداد کوراشکارانی که در این مسابقات بین‌المللی حضور دارند و به رقابت خواهند پرداخت ۳۴ نفر است.

او ادامه داد: مسابقات روز پنج‌شنبه برگزار و فینال این رقابت‌ها نیز جمعه همزمان با مسابقات کشتی باچوخه برگزار می‌شود.

خسرویار بیان کرد: اگر شرایط آب و هوایی مساعد بود، مسابقات در گود چشمه زینل خان برپا و اگر مساعد نبود در سالن کارگران اسفراین برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم قرعه‌کشی مسابقات بین‌المللی بعد از ظهر چهارشنبه، ۲۲ فروردین و مراسم وزن‌کشی صبح روز ۲۳ فروردین ماه انجام می‌شود.

اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش در حال برگزاری است

ت

شاکری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در گفت‌وگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار صلح خبر، بیان کرد: اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش در مجموعه کمپ بین‌المللی کورارش بجنورد از ۱۵ فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کرد. این اردو برای حضور در مسابقات بین‌المللی «پوریای ولی» برگزار می‌شود. تعداد ورزشکاران حاضر در آن ۳۴ کوراش‌کار است.

وی با اشاره به اینکه این اردو به مدت هشت روز در استان برپا شد، افزود: در پایان مسابقات، هشت نفر از کوراش‌کاران پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کنند.

شاکری ادامه داد: مسابقات بین‌المللی جام «پوریای ولی» در دو وزن منفی ۹۰ و مثبت ۹۰ کیلوگرم ۲۳ فروردین ماه به میزبانی گود چشمه زینل‌خان اسفراین برگزار می‌شود.

در این میان، ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی اسفراین برای حضور گردشگران خارجی و داخلی آماده است.

مکان‌های تاریخی و گردشگری اسفراین پذیرای گردشگران داخلی و خارجی

عباس توکلیان، مدیر اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اسفراین با بیان اینکه آیین رویداد گردشگری کشتی باچوخه اسفراین سال ۱۴۰۲ در سطح ملی در فهرست رویدادهای گردشگری به ثبت رسید، اظهار کرد: رویداد کشتی باچوخه اسفراین به‌عنوان بزرگترین رویداد گردشگری تک‌مکانی و تک‌زمانی کشور یک ظرفیت و فرصت مناسب برای جذب گردشگر است و باید از این ظرفیت مناسب بهترین بهره‌برداری را کرد.

وی ادامه داد: هر سال بیش از ۳۰ هزار نفر برای دیدن این مسابقات در گود چشمه زینل خان حضور دارند.

توکلیان افزود: سایر اماکن گردشگری و تاریخی استان مانند شهر تاریخی بلقیس، روستای گردشگری رویین که پایتخت نساجی سنتی است نیز برای حضور گردشگران آماده شده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید