امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 98156 |
تاریخ انتشار : 28 مرداد 1395 - 2:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه ورزش صلح خبر؛ گزارش زنده والیبال ایران -ایتالیا/با بدشانسی ست اول را باختیم به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینتیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه المپیکی خود مقابل ایتالیا قرار گرفت؛ تیمی که به عنوان صدرنشین گروه اول راهی مرحله حذفی شد و خود را به عنوان یکی از امیدها و مدعیان کسب مدال این بازی‌ها […]

گروه ورزش صلح خبر؛

گزارش زنده والیبال ایران -ایتالیا/با بدشانسی ست اول را باختیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینتیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه المپیکی خود مقابل ایتالیا قرار گرفت؛ تیمی که به عنوان صدرنشین گروه اول راهی مرحله حذفی شد و خود را به عنوان یکی از امیدها و مدعیان کسب مدال این بازی‌ها نشان داده است.

ترکیب ایران: سعید معروف، مهدی مرندی، سید محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و عادل غلامی

ترکیب ایتالیا: جیانلی، زایتسف، خوانتورنا، لانزا، بوتی، بیرارلی و کولاچی

ایران که حالا ماموریت ذاتی و اصلی خود را به خوبی انجام داده و مقام پنجمی المپیک را برای خودش گارانتی کرده، در حالی به مصاف حریف پرآوازه‌اش رفت که تاکنون بهترین مقام تاریخ والیبالش را ثبت کرده است.

ست اول؛

بازی پایاپایی آغاز شد، اما ایرانی‌ها در زدن سرویس شرایط بهتری داشتندو بارها دریافت کننده‌های ایتالیا را با مشکل روبرو کردند.
تا امتیاز 7 بر 7 تیم‌ها شرایط برابری داشتند و تیم‌ها دو امتیاز سرویس از دست دادند.

زمانی که فرهاد قائمی پشت خط سرویس قرار گرفت، ایران توانست 2 امتیاز متوالی به دست بیاورد تا نتیجه بازی 12 بر 10 به سود شاگردان لوزانو شود. این نتیجه و عملکرد موجب شد تا بلنجینی درخواست وقت استراحت فنی کرده و نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند.

ایتالیایی‌ها بلافاصله پس از این وقت استراحت نتیجه را به تساوی کشاندند، اما در ادامه محمودی نتیجه بازی 13 بر 12 به سود ایران کرد.

تا امتیاز 16 هم تیم‌ها مساوی پیش رفتند، اما در ادامه ایتالیایی‌ها برای کسب امتیاز 18 از سرویسی که خوانتورنا زد درخواست بازبینی مجدد صحنه کردند که نظر آنها اشتباه بود و امتیاز 17 به ایران رسید تا بازهم بازی مساوی باشد.

هرچند که دریافت ایتالیایی‌ها چندان مناسب نبود، اما بازیکنان این تیم برای کسب امتیاز به دقت زیادی به توپ ضربه می‌زدند.

زمانی که شهرام محمودی نتیجه بازی 22 بر 21 به سود ایران کرد بازهم بلنجینی، سرمربی ایتالیایی‌ها درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر نشود.
در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران مجتبی میرزاجانپور جایگزین قائمی شد و پس از یک امتیاز قائمی به جای خود بازگشت.
در امتیاز 24 بر 23 به سود ایران مهدوی و غفور جایگزین محمودی و معروف شدند تا مهدوی شروع کننده بازی برای ایران باشد.
زمانی که نتیجه بازی 25 بر 24 به سود ایتالیا شد، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد. ایتالیایی‌ها با تک دفاع زایتسف به امتیاز 25 رسیدند.

در امتیاز 28 بر 27 به سود ایران معروف و محمودی به جای خود بازگشتند و جایگزین مهدوی و غفور شدند. ایتالیا توانست این ست را با نتیجه 31-29 پیروز شود.

ایتالیا سومین تیم رده بندی مدال آوران تاریخ والیبال جهان است که 13 طلا، 9 نقره، 10 برنز و مجموعا 32 مدال جهانی و المپیک کسب کرده است. عمده این مدال‌ها نیز از سال 1989 و با آغاز تغییر نوین در والیبال این کشور تحت تاثیر سرمربیگری خولیو ولاسکو به دست آمده است.

256 41

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید