امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 534390 |
تاریخ انتشار : 06 بهمن 1402 - 20:34 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نوزدهمین دوره از حراج تهران که آثار کلاسیک و مدرن معاصر ایران در آن به حراج رفت، عصر جمعه ـ ششم بهمن ماه ـ با رقم فروش ۲۴۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان به کار خود پایان داد. به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، امروز ـ جمعه ـ ۶ بهمن ماه ـ مراسم […]

نوزدهمین دوره از حراج تهران که آثار کلاسیک و مدرن معاصر ایران در آن به حراج رفت، عصر جمعه ـ ششم بهمن ماه ـ با رقم فروش ۲۴۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان به کار خود پایان داد.
به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، امروز ـ جمعه ـ ۶ بهمن ماه ـ مراسم حراج تهران برگزار و در جریان آن ۹۰ اثر کلاسیک و مدرن معاصر به حراج گذاشته شد. گران‌ترین اثر شرکت داده شده در این حراج به یکی از آثار سهراب سپهری تعلق داشت. 
این اثر سهراب سپهری از مجموعه درختان اوست و قیمتش ۲۲ ـ ۲۰ میلیارد تومان برآورد اولیه شده بود که در نهایت ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر پیش‌تر در اکتبر ۲۰۱۵ در حراج کریستیز دوبی ارایه شده بود. اثری دیگر از این هنرمند هم به قیمت ۱۴ میلیارد تومان چکش خورد.

اثر سهراب سپهری ـ گران ترین تابلو نقاشی حراج نوزدهم

اثر گران دیگر حراجی، «چه کسی می نگرد؟» از حسین زنده رودی بود که ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد.
در حراج نوزدهم اثر «مرگ و زندگی» از مجموعه خاطرات انهدام از آیدین آغداشلو، ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.
همچنین تابلوی «محبت» از محمد احصایی ۹ میلیارد تومان چکش خورد که همان ۹ تا ۱۰ میلیارد هم برآورد اولیه شده بود. اثر آینه کاری از منیر فرمانفرماییان ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و مجسمه «هیچ ایستاده» پرویز تناولی هم ۵ میلیارد تومان فروخته شدند. در این حراجی اثر بدون عنوان فرامرز پیلارام، ۸ میلیارد تومان چکش خورد.

اثر حسین زنده رودی که ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد

در حراجی امروز مجسمه «نی لبک زن نشسته» متعلق به بهمن محصص ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش رفت. اثر نگارگری از محمود فرشچیان نیز به رقمی مشابه (۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) فروخته شد.
اثر بدون عنوان و ترکیب مواد روی بوم زنده یاد مسعود عربشاهی که در سال ۱۳۸۱ خلق شده، نیز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.
این مراسم با چکش زنی اثری از حسین زنده‌رودی با عنوان «برای دسته» آغاز به کار کرد که با قیمت ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.
فریده لاشایی (۴ میلیارد تومان)، مسعود عربشاهی (۵ میلیارد تومان) و منوچهر یکتایی (۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان) دیگر هنرمندان مطرح این دوره بودند.

اثر دیگر سهراب سپهری که ۱۴ میلیارد تومان فروخته شد

نکته قابل توجه در این مراسم به فروش نرفتن نقاشی مرمت شده «تک چهره نیما یوشیج» از هانیبال الخاص بود. این اثر یک تا یک و نیم میلیارد تومان برآورد قیمت شده بود. همچنین اثر بدون عنوان بهمن دادخواه که یک و نیم تا ۲ میلیارد تومان برآورد شده بود به فروش نرفت.
در حراجی نوزدهم اثر بدون عنوان بهمن محصص که در سال ۱۳۹۸ در یازدهمین حراج تهران ارایه شده بود، فروش نرفت. این اثر ۴ تا ۵ میلیارد برآورد اولیه شده بود.
آثار شرکت داده شده در این دوره روز چهارشنبه چهارم و پنجشنبه پنجم بهمن ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در نمایشگاهی در هتل پارسیان آزادی تهران روی دیوار رفتند. قرار بود چکش‌زنی این دوره نیز توسط حسین پاکدل صورت گیرد که در نهایت رضا کیانیان این کار را انجام داد. 

رضا کیانیان در ابتدای این مراسم ضمن نام بردن از جلال شباهنگی، یدالله درخشانی و محمدرضا جودی که طی سالی که گذشت در گذشتند، یاد آنان را گرامی داشت. 
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید