امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 492880 |
تاریخ انتشار : 09 بهمن 1401 - 23:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قم شهردار قم با اشاره به بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ که قرار است تقدیم شورای اسلامی شهر شود اعلام کرد: رقمی ‌نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان بودجه برای سال آینده پیش‌بینی شده است. سید مرتضی سقائیان نژاد امروز یکشنبه ۹ بهمن ماه در جمع خبرنگاران قم، با ذکر این مطلب که در سال دوم […]

صلح خبر/قم شهردار قم با اشاره به بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ که قرار است تقدیم شورای اسلامی شهر شود اعلام کرد: رقمی ‌نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان بودجه برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

سید مرتضی سقائیان نژاد امروز یکشنبه ۹ بهمن ماه در جمع خبرنگاران قم، با ذکر این مطلب که در سال دوم برنامه قم ۱۴۰۴ قرار داریم گفت: سال ۱۴۰۰ اولین سال این برنامه بود و بودجه ای که برای ما بسته شده بود ۱۰۰ درصد محقق و رقم ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال محقق شد و از نظر هزینه ها ۹۰ درصد آن هزینه گردید.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۳ مرحله افتتاحیه طرح های شهری با رقمی نزدیک به ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان انجام شد. در سال ۱۴۰۱، بودجه شهرداری قم حدود چهار و ۲۰۰ میلیارد تومان بسته شد و در اصلاحیه به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید این در حالیست که یک هزار میلیارد تومان اضافه تر از بودجه مصوب محقق شد و شاید تا پایان سال به ۶ هزار میلیارد تومان برسد.

شهردار قم گفت: در ارتباط با طرح ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال طرح تا پایان سال افتتاح می شود در حالیکه تنگناهایی در کشور داریم اما خم به ابرو نیاوردیم و محکم کارمان را دنبال می کنیم و کمتر کلان شهری هست که امور در آن به صورت جاری و منظم انجام شود.

وی افزود: مردم اگر خدمتی می بینند باید آن را لمس می کنند و شهرداری قم باید شهری در شأن مردم تدارک ببیند و مولفه های زیادی از سوی شهرداری با زندگی روزمره مردم در ارتباط است.

سقائیان نژاد ابراز داشت: قرار است ۳۵ تقاطع غیر هم‌سطح تا سال ۱۴۰۴ در قم احداث شود و هر تقاطع ۳۵۰‌میلیارد تومان هزینه در بر دارد. ۱۶ طرح از این تقاطع ها و تقاطع تونل جمهوری اسلامی تاکنون به بهره برداری رسیده است که کل تقاطع ها در پنج محور شهری قم توزیع می شود.

شهردار قم‌ در پاسخ به سوال پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار صلح خبر در خصوص نقطه حادثه خیز اتوبان شهید سلیمانی(رودخانه) قم بیان کرد: قطعا در برنامه های آتی با مشاهده نزدیک تر این نقطه حادثه خیز را از بین خواهیم برد.

وی بیان کرد: در بودجه شهرداری، توازن منطقه ای را داریم و درآمد از مناطق برخوردار دریافت و در مناطق ۲ و ۶ که محروم‌تر هستند هزینه می شود، اکنون شرایط منطقه ۲ بهتر شده ولی هنوز منطقه ۶ نیازمند رسیدگی است که بودجه آن بیش از ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

شهردار قم در پاسخ به سووالی در مورد روابط خود و شورای اسلامی شهر گفت: روابط من و شورای شهر باعث شده محکم کار خود را دنبال کنیم و این طور نیست که اختلافات سلیقه ای وجود نداشته باشد اما اختلافات بنیادین با شورا ندارم.

وی ادامه داد: بین شورا و شهرداری وحدت رویه وجود دارد و ما به جایی نرسیده ایم که بحث جدایی بنده از شهرداری قم وجود داشته باشد.

شهردار قم در ادامه بیان کرد: هر سال بودجه را به شورا می دادیم و جزییات آن را اعلام می کنیم و شورا حق بررسی و تصویب دارد و در زمینه بودجه سال آینده اختلافی را شاهد نیستیم.

وی در پاسخ به سووالی در مورد استخدام در شهرداری قم بیان کرد: امسال برای ۸۰ نفر مجوز گرفتیم و در مقطع فعلی ۵۰ نفر جذب می کنیم.

سقائیان نژاد همچنین افزود: در ذهن خودم ذره ای برای نمایندگی مجلس از قم فکر نمی‌کنم چون آدم سیاسی نیستم و در مسائل سیاسی ورود نمی کنم و فقط و فقط قصد امیدآفرینی به مردم را داریم.

وی بیان کرد: در زمان گذشته تیم ها در ورزش قهرمانی و حتی در سطح ملی توسط شهرداری ها حمایت می شدند اما سیاست وزارت کشور و سازمان شهرداری های کشور رفتن به سمت ورزش‌های همگانی و کمتر رفتن به سمت ورزش قهرمانی است.

سقائیان نژاد افزود: البته این سخنان به این معنی نیست که شهرداری ها نتوانند در ورزش قهرمانی ورود کنند اما تیم های ورزشی خرج و مخارج خاص خود را دارند و با تصویب شورای شهر قرار است در حوزه ورزش به سمت ورزش عمومی که جمعیت بیشتری را درگیر می کند برویم.

وی ادامه داد: یکی از سالن های ورزشی شهرداری را به کشتی اختصاص دادیم و چون برخی مناطق شهری قم استعداد خوبی در برخی رشته ها دارد سالن ورزشی منطقه ۶ خود را به صورت کامل به کشتی اختصاص دادیم البته کمک به تیم ها از طریق شهرداری انجام می شود و در بسکتبال با ویلچر و برخی رشته های دیگر کمک هایی می‌کنیم.

سقائیان نژاد در پاسخ به دیگر سووال خبرنگار ایرنا مبنی بر چگونگی حمایت از اقشار محروم در شهرداری قم بیان کرد: بتازگی برای جانبازان و نابینایان مصوبه ای داشتیم که تخفیف هایی از نطر حمل و نقل و تسهیلات رفاهی شهر داشته باشیم و در حال ورود به فاز اجرایی است و اقشار مختلف را در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تخفیف ها و معافیت هایی را در شهرداری دارند که در حال اجراست.

شهردار قم همچنین بیان کرد: در طرح مترو فقط مشکل واگن داریم و دو ایستگاه کاملا آماده هستند و بقیه ایستگاه ها نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید