امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 543119 |
تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1403 - 13:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/اصفهان پیشکسوت سپاهان با اشاره به سیاست‌گذاری این باشگاه اصفهانی در مسیر بازیکن‌سازی، گفت: شاید یاسین سلمانی به چیزی که می‌خواست در سپاهان نرسید، اما احسان حاج‌صفی، جلال‌الدین علی‌محمدی و بسیاری دیگر از بازیکنانی هستند که در سپاهان رشد کردند، بالا آمدند و کاپیتان هم شدند. یاسین سلمانی یکی از مهره‌های پرورش یافته سپاهان […]

صلح خبر/اصفهان پیشکسوت سپاهان با اشاره به سیاست‌گذاری این باشگاه اصفهانی در مسیر بازیکن‌سازی، گفت: شاید یاسین سلمانی به چیزی که می‌خواست در سپاهان نرسید، اما احسان حاج‌صفی، جلال‌الدین علی‌محمدی و بسیاری دیگر از بازیکنانی هستند که در سپاهان رشد کردند، بالا آمدند و کاپیتان هم شدند.

یاسین سلمانی یکی از مهره‌های پرورش یافته سپاهان بود که پس از ۱۰ سال فعالیت در این باشگاه راهی پرسپولیس شد، اما سلمانی با مصدومیتش در همان ابتدای فصل از ناحیه رباط صلیبی، ادامه بازی‌ها را از دست داد.

این بازیکن جوان ملی‌پوش حالا پس از گذشت ۶ ماه از مصدومیتش در خصوص انتقالش از سپاهان به پرسپولیس از باشگاه سابقش گلایه کرده و گفت: طوری که باید با او برخورد می‌شد، نشد و سپاهان نباید می‌گذاشت او به راحتی از این تیم جدا شود. نه تنها من، بلکه دیگر بازیکنانی هم بودند که در سپاهان از رده‌های پایه به بزرگسالان رسیدند، اما نماندند و باشگاه سپاهان، استعدادهای خیلی خوبی داشته که جدا شدند. 

سلمانی همچنین معتقد است: باید رابطه بازیکنی که از پایه می‌آید و بازیکنی که از بیرون می‌آید حفظ شود و نباید روی ادامه روند قراردادی یک بازیکن تاثیرگذار باشد. 

از سوی دیگر محمد یاوری، پیشکسوت طلایی‌پوشان در گفت‌وگو با صلح خبر در واکنش به سخنان بازیکن اسبق سپاهان، اظهار کرد: من از ۱۶ سالگی یاسین سلمانی را می‌شناسم. تعجب کردم و آن کسی نبود که من می‌شناختم. اولین باری که او را دیدم، چهره یک بازیکن شاخص را در او مشاهده کردم و همیشه رعایت همه چیز را می‌کرد. صحبت‌هایی که او در خصوص سپاهان می‌کند، باید ببینیم چه اتفاقی برایش افتاده است. ممکن است این اتفاق برای یک شخص بیفتد ولی کلیت این ماجرا و عدم استفاده سپاهان از بازیکنان پایه خودش صادق نیست. احسان حاج‌صفی، جلال‌الدین علی‌محمدی و بسیاری دیگر از بازیکنانی هستند که در سپاهان رشد کردند و بالا آمدند. یاسین سلمانی نیز ممکن است آینده‌ای را برای خود دیده باشد.

این پیشکسوت فوتبال اصفهان یادآور شد: او سال دومی که در سپاهان بود، زمزمه‌هایی برای لژیونر شدنش بود. البته مصدومیتی که داشت او و باشگاه را اذیت می‌کرد. نمی‌توان گفت ظلمی در حق او شده و از سوی دیگر به آن چیزی که می‌خواست در سپاهان نرسید. او در آکادمی سپاهان رشد کرد، اوج بسیار خوبی داشت و به‌عنوان یک پدیده و کاپیتان تیم ملی باعث افتخار این باشگاه شد و در نهایت مسیرش را انتخاب کرد.

او خاطر نشان کرد: انتظار می‌رفت در موقعیت حساس بازی پرسپولیس و سپاهان پخته‌تر صحبت کند، البته فکر نمی‌کنم بازتاب آن تاثیر زیادی بر آن بازی داشته باشد.

گاهی یک بازیکن مورد نظر مربی نیست

یاوری معتقد است: یاسین با توانایی‌هایی که دارد، لیاقت بیشتر از این حرف‌ها را دارد، اما به کسانی که مشهور می‌شوند توصیه می‌کنم در هر مقطعی گذشته خود را به یاد داشته باشید، به آینده فکر کنید و بهترین استفاده را از امروز بکنید.

او اضافه کرد: ممکن است گاهی یک بازیکن مورد نظر یک مربی نباشد و این امر ارتباطی به کل تشکیلات باشگاه ندارد. عباس حبیبی هم یکی از بازیکنان پایه سپاهان است که شخصا از لحاظ منش و اخلاق به او علاقه دارم و در بازی حساس جام حذفی سپاهان به میدان آمد. از یاسین توقع نداشتم. سپاهان تیمی است که در ایران و آسیا به او نام داد، البته که لیاقتش را داشت، اما خیلی مربی‌ها ممکن است راه ندهند. مربی اسم و رسم داری به سپاهان آمد که دو قهرمانی هم کسب کرد، اما سردار آزمون را یک سال سکونشین کرد و همین هم دلیل رفتن سردار شد. 

برای تیمتان تلاش کنید، اما گذشته را فراموش نکنید

 پیشکسوت طلایی‌پوشان با تاکید بر اینکه یاسین سلمانی بازیکنی است که در باشگاه سپاهان بوده و ما هم دوستش داشتیم، تصریح کرد: به او توصیه می‌کنم اهدافش را دنبال کند و در هر تیمی می‌رود برای آن تلاش کند، ولی گذشته‌اش را هم فراموش نکند. می‌دانستم که برنامه‌بازی در ایران را ندارد. شاید یکی از دلایل ناراحتی یاسین این است که با مصدومیتش و شاید سلایق مربیان وقت برنامه لژیونر شدنش عقب افتاد و باعث شد به پرسپولیس راضی شود.

تیم باید ثبات نفراتی بیشتری داشته باشد

یاوری با اشاره به پیروزی سپاهان برابر استقلال ملاثانی و صعود به مرحله یک چهارم جام حذفی، تصریح کرد: جام حذفی جریانی متفاوت از لیگ برتر دارد و جایی است که تیم‌های پایین‌تر یقه تیم‌های بزرگ‌تر را می‌گیرند. نمی‌توان آن را ملاک عملکردی تیم قرار داد. تیمی که از لیگ‌های پایین‌تر آمده انگیزه زیادی زیادی برای کسب جایگاه دارد. 

او با بیان اینکه در کل انتظار بیشتری از تیم دارم، ادامه داد: باشگاه تمام امکانات را مطابق نظر سرمربی فراهم کرده و برخی تصمیمات فنی این شرایط را ایجاد کرده است. انتقاداتی که پیش از این در خصوص مسائل فنی سپاهان پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا، برخلاف شروع خوبی که داشتند، همچنان باقی است. قابل پیش‌بینی بود که ملاثانی با تمام قوا به میدان می‌آید. امیدوارم در بازی‌های بعد ثبات نفراتی بیشتری به خصوص در خط حمله شاهد باشیم.

یاوری تاکید کرد: در فوتبال دنیا کم‌ترین تغییرات را در دفاع میانی می‌دهند. برخی بازیکنان نیز نمی‌توانند در یک پست بازی کنند، نباید اصرار به استفاده از آن‌ها در آن پست داشت. امیدوارم دیگر دابو در دفاع میانی قرار نگیرد، او یک بازیکن توپ نگهدار است. پاس‌های خوبی می‌دهد، اما بازیکن دفاع میانی اجازه نگهداشتن توپ و چرخیدن را ندارد و همین‌ها دردسرساز می‌شود. به هر حال از موفقیت‌شان خوشحالم.

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید