امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 533010 |
تاریخ انتشار : 24 دی 1402 - 13:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

مجری برنامه «نوسان» با اشاره به بداهه‌گویی در اجرا و متکی نبودن به متن از پیش نوشته شده می‌گوید: از اول بسم‌اله تا آخر برنامه، همه بداهه است و همین کار را دشوار می‌کند و حساسیت‌ها را بالا می‌برد. محمد طادی، مجری برنامه «نوسان» در گفت‌وگو با صلح خبر به نقل از ایسنا توضیحاتی درباره […]

مجری برنامه «نوسان» با اشاره به بداهه‌گویی در اجرا و متکی نبودن به متن از پیش نوشته شده می‌گوید: از اول بسم‌اله تا آخر برنامه، همه بداهه است و همین کار را دشوار می‌کند و حساسیت‌ها را بالا می‌برد.
محمد طادی، مجری برنامه «نوسان» در گفت‌وگو با صلح خبر به نقل از ایسنا توضیحاتی درباره حضورش در این برنامه که مدتی است از آنتن شبکه دو سیما با موضوع فلسطین و غزه در حال پخش است، ارائه داد.
او ابتدا درباره اجرایش در این برنامه اظهار می‌کند: فاصله گرفتن از سبک و روش‌های معمول در اجراهای تلویزیونی بارزترین موردی بود که پیش از آغاز برنامه درباره آن با همکارانم به نتیجه رسیدیم. در واقع تصمیم بر آن شد که با توجه به حال و هوای برنامه، فرم و محتوایی که در آن ارائه می‌کنیم به همان نسبت هم اجرایی متفاوت‌تر را از مجری ببینیم. تفاوتی که از آن صحبت می‌کنم یعنی طبق آنچه تا به‌ حال در برنامه‌های تلویزیونی دیده‌ایم. ما در «نوسان» مهمان نداریم، دکور خاصی را طراحی نکرده‌ایم. من در اجرا باید سرعت بالایی داشته باشم و به‌طور کل با توجه به زمان کوتاه برنامه، به شکلی یکدست کارمان را به مخاطب عرضه کنیم.
مجری «نوسان» یادآور می‌شود: همان‌طور که تا به الان و با مشاهده برنامه دیده‌اید تمام تلاشم را به‌کار گرفته‌ام تا بتوانم طبق طرحی که داشتیم در مدت‌زمان هرچند کوتاه برنامه با ریتمی تند و با سرعت برنامه پیش برود البته در این مسیر حمایت‌های همکارانم بسیار حائز اهمیت است زیرا آنها در همه زمینه‌ها به من کمک‌های فراوانی کرده‌اند. از رساندن به‌ موقع ویدئوها، توضیحات تکمیلی درباره هر محتوا، برگزاری جلسات مختلف و به‌روز بودن و … .

تمام حرف‌هایم بداهه است
طادی سپس با اشاره به بداهه‌گویی در اجرا و متکی نبودن به متن از پیش نوشته شده چنین می‌گوید: یکسری اجراهای روتین سازمانی داریم مانند برنامه‌های صبحگاهی، گفت‌وگو محور، شبانگاهی و حتی برنامه‌های سیاسی که مجریان سلام و علیک‌های متداول، تعارف‌های مشخص و عبارات کاربردی آشنا با گوش شنونده دارند که در نهایت اجرای زنده را خیلی راحت می‌کند اما برنامه «نوسان» موضوع بسیار حساسی دارد؛ یعنی فلسطین، غزه و حملات رژیم صهیونیستی. حالا فکر کنیم که موضوع دیگری مانند حمله تروریستی کرمان هم اتفاق افتاده و کلمه به کلمه‌ای که در برنامه می‌زنم، حتما رصد می‌شود آن‌ هم نه فقط در صداوسیما بلکه در هر بستری که این برنامه امکان نمایش دارد و ممکن است در صورتی که موردی در آن وجود داشته باشد برای من و تیم «نوسان» حاشیه‌ساز باشد.
او در تکمیل همین صحبت‌هایش اظهار می‌کند: به‌ علاوه اینکه توجه داشته باشید اجرای من کاملا بداهه است و هیچ متنی برای صحبت‌هایم وجود ندارد. از اول بسم‌اله تا آخر برنامه همه بداهه است و همین موضوع کار را بسیار دشوار می‌کند و حساسیت‌ها را خیلی بالا می‌برد. از آقای حامد بامروت‌نژاد، مدیر شبکه دو تشکر ویژه می‌کنم. با توجه به اینکه شاید در همین بداهه‌گویی‌ها بعضا حرف‌هایی گفته شده که خیلی مناسب نبوده اما ایشان همیشه از من و تیم «نوسان» حمایت داشتند و همین حمایت‌ها دلیل دلگرم شدن ما هستند.
این مجری تلویزیون سپس با اشاره به زمان کم برنامه توضیح می‌دهد: از ابتدا هم مدت زمان این برنامه تقریبا ۲۰ دقیقه بود اما کمی که از پخش برنامه گذشت به ۱۵ دقیقه رسیدیم و مجدد چند قسمتی است که ۲۰ دقیقه روی آنتن هستیم. این نکته درست است که به دلیل زنده بودن برنامه زمان آن‌ هم دچار تغییراتی شود اما از طرفی ثابت بودن وقت، به ما کمک می‌کند تا به‌طور مشخص بدانیم چه عملکردی در برنامه داشته باشیم. من نیز به‌ عنوان مجری برای توضیحات هر ویدئو و ارتباط با بیننده دست بازتری دارم. البته ناگفته نماند که با وقوع حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان چند ویژه‌ برنامه با مدت‌ زمان‌های متفاوت هم به کار ما اضافه شد.
جوان بودن تیم «نوسان» به ریتم برنامه کمک می‌کند
وی درباره تیم این برنامه و محتواهای آن نیز عنوان می‌کند: من و همکارانم در «نوسان» بیش از ۲۰ نفر هستیم که تمام روز وقت خود را صرف این برنامه می‌کنیم. جوان بودن این تیم یکی از نکات بارزی است که به مشخصه برنامه یعنی داشتن ریتم تند کمک زیادی کرده است. همه ما اهل فضای مجازی هستیم و با نگاهی جامع سعی می‌کنیم اتفاقات روز دنیا را در زمینه اتفاقات فلسطین و غزه رصد کنیم و آن‌را به نمایش بگذاریم. 
او تاکید می‌کند: پرداختن به اتفاقات غزه و عملیات «طوفان‌الاقصی» یکی از موضوعاتی است که همه برنامه‌سازان صداوسیما از زمان شروع، توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند و ما هم در برنامه «نوسان» به اندازه توان خود دین‌مان را به این مردم مظلوم ادا می‌کنیم. در تمام عبارات و تک‌تک جملاتی که در اجرای برنامه به‌ کار می‌برم، سعی می‌کنم مقاومت این مردم غیور را ارج بنهم و هرچه بهتر از عمق جنایات رژیم صهیونیستی صحبت کنم.
مجری برنامه «نوسان» در پایان اظهار می‌کند: امیدوارم تا زمانی که روی آنتن هستیم و مردم مثل همیشه حامی ما هستند، بهترین خود را به آنها عرضه و بتوانیم در جهت ارائه یک برنامه خوب و نزدیک به استانداردهای برنامه‌سازی حرکت کنیم. اجرا در «نوسان» تجربه جدید و بسیار خوبی است که در کارنامه کاری من به ثبت رسیده است. 
به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، برنامه «نوسان» کاری از گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم عوض‌بیگی است. «نوسان» با نگاهی به اتفاقات روز دنیا در جوامع بین‌المللی با محوریت پرداختن به اتفاقات غزه در قالب ویژه برنامه‌ای زنده از شبکه دو سیما به روی آنتن می رود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید