امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 48602 |
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1394 - 19:20 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دانش > پزشکی – همشهری آنلاین:کلمبیا روز شنبه ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) اعلام کرد که بیش از ۲۰۰۰ زن باردار در این کشور آمریکای جنوبی دچار عفونت ویروس زیکا هستند که تصور می‌رود باعث آسیب مغزی در نوزادان شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه انستیتوی ملی بهداشت کلمبیا اعلام کرد این کشور اکنون دارای 20297 مورد عفونت زیکا […]

دانش > پزشکی – همشهری آنلاین:
کلمبیا روز شنبه ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) اعلام کرد که بیش از ۲۰۰۰ زن باردار در این کشور آمریکای جنوبی دچار عفونت ویروس زیکا هستند که تصور می‌رود باعث آسیب مغزی در نوزادان شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه انستیتوی ملی بهداشت کلمبیا اعلام کرد این کشور اکنون دارای 20297 مورد عفونت زیکا است که شامل 2116 زن باردار می‌شود.

این آخرین آمار که در بولتن همه‌گیرشناختی این انستیتو آمده است، کلمبیا را پس از برزیل در رده دوم از لحاظ شمار موارد عفونت زیکا در این منطقه قرار می‌دهد.

گرچه علائم ناشی از عفونت این ویروس منتقل‌شونده به‌وسیله پشه نسبتاً خفیف است، اعتقاد بر این است که این ویروس با افزایش ناگهانی موارد میکروسفالی، یک عارضه وخیم که در آن نوزاد با جمجمه و مغز کوچک متولد می‌شود، ارتباط دارد.

میکروسفالی بیماری غیرقابل علاجی است که می‌تواند باعث آسیب دائمی رشد حرکتی و شناختی کودک شود.

سازمان جهانی بهداشت این هفته هشدار داد که ویروس زیکا دارد «به‌طور انفجاری در قاره امریکا انتشار پیدا می‌کند»،‌ و انتظار می‌رود امسال سه تا چهار میلیون مورد عفونت با این ویروس رخ دهد.

برزیل تابه‌حال 1.5 میلیون مورد عفونت زیکا را گزارش کرده است. از هنگام شیوع این ویروس که سال گذشته شناسایی شد، 3718 مورد میکروسفالی در برزیل شناسایی شده است، درحالی‌که قبلاً به‌طور میانگین 163 مورد از این بیماری گزارش می‌شد.

انستیتوی ملی بهداشت اعلام کرد 1050 عفونت با ویروس زیکا به‌وسیله تست‌های آزمایشگاهی و 17115 به‌وسیله معاینات بالینی ثابت شده‌اند و 2132 مورد مشکوک به عفونت هستند.

زنان بیشترین موارد عفونت با ویروس زیکا در کلمبیا تشکیل می‌دهند، و 63.6 درصد موارد عفونت مربوط به زنان است.

دولت کلمبیا انتظار دارد که بیش از 600000 نفر در سال جاری در این کشور دچار عفونت با ویروس زیکا شوند، و ظهور حدود 500 مورد میکروسفالی را پیش‌بینی می‌کند.

مقامات کلمبیا به بیمارستان‌ها در مناطق ساحلی این کشور دستور داده‌اند تا برای انتشار این بیماری که به‌وسیله پشه‌های آئدس آجیپتی منتقل می‌شود، آماده باشند.

همچنین به زوج‌ها توصیه شده است که تلاش برای بارداری را برای شش تا هشت ماه به تأخیر بیندازند.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!