امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 497096 |
تاریخ انتشار : 13 اسفند 1401 - 12:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

کشاورزان منطقه «فلاندر» بلژیک هزاران تراکتور را در اعتراض به طرح جدید دولت منطقه‌ای برای محدود کردن انتشار گاز دی‌اکسید نیتروژن وارد بروکسل کردند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ پلیس بلژیک روز جمعه تعداد تراکتورهایی که خیابان‌های بروکسل را مسدود کردند، ۲۷۰۰ دستگاه تخمین زد. بسیاری از آنها پلاکاردهای بزرگی با […]

کشاورزان منطقه «فلاندر» بلژیک هزاران تراکتور را در اعتراض به طرح جدید دولت منطقه‌ای برای محدود کردن انتشار گاز دی‌اکسید نیتروژن وارد بروکسل کردند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ پلیس بلژیک روز جمعه تعداد تراکتورهایی که خیابان‌های بروکسل را مسدود کردند، ۲۷۰۰ دستگاه تخمین زد. بسیاری از آنها پلاکاردهای بزرگی با نوشته‌هایی به همراه داشتند که بازتاب خشم کشاورزان بلژیکی است.

سازمان‌های کشاورزی در بیانیه‌ای مشترک گفتند که توافق‌نامه نیتروژن به گونه‌ای که در حال حاضر هست، «قتل‌عام اقتصادی-اجتماعی» ایجاد خواهد کرد. آنها می‌خواستند این توافقنامه چشم‌انداز آینده بخش کشاورزی را بهتر منعکس کند.

یکی از معترضان با اشاره به یکی از نکات مورد مناقشه در پیش‌نویس لایحه مذکور گفت: همه ما متقاعد شده‌ایم که چیزی باید از نظر تولید نیتروژن تغییر کند، اما نباید با بخش کشاورزی متفاوت از بخش صنعتی رفتار شود.

بسیاری از معترضانی که روز جمعه برای تجمع اعتراضی در بروکسل حضور داشتند، چنین نظری دارند.

معترض دیگری که مزرعه بز دارد، می‌گوید: بخش ما همین حالا هم خیلی تلاش می‌کند و مایل به انجام این کار هم هستیم اما دولت همچنان از ما همین‌طور بیشتر و بیشتر انتظار دارد، این در حالیست که بخش صنعتی هم در حال پیشرفت است.

تعداد نسبتا زیاد دام و استفاده زیاد از کودها و همچنین ترافیک و ساخت و ساز منجر به ایجاد سطوح بالایی از اکسیدهای نیتروژن در هوا و آب در بلژیک و هلند شده که بالاتر از سطح مقرر در اتحادیه اروپاست و محیط زیست را تهدید می‌کند.

اقدام برنامه‌ریزی شده برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای در فلاندر، باعث ایجاد بحرانی در دولت منطقه‌ای فلاندر شده که طی ۱۶ ساعت مذاکرات روزهای اخیر حل و فصل نشده است. رسانه های بلژیکی گزارش دادند که یان یامبون، رئیس دولت فلاندر واقع در شمال بلژیک می‌خواهد تصمیمات نهایی را طی روزهای آتی اتخاذ کند.

در هلند، کشاورزان از همکاری با دولت در مورد اقداماتی برای محدود کردن انتشار دی‌اکسید نیتروژن، که به طور قابل توجهی دام در این کشور را کاهش می‌دهد، خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام  

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید