امروز: جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 22 ذو الحجة 1445 | 2024-06-28
کد خبر: 113731 |
تاریخ انتشار : 08 مهر 1395 - 16:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛ کجایی یار بندر؟/ روایت “شهر من سلام” از زندگی بدون جنگ در خرمشهر، آبادان و مینوی شاد مرتضی رضایی: بارها دیده ایم که حتی خود بومی های این شهرستان ها هم به نوعی عادت کرده اند که خودشان را جنگ زده بنامند! در اینکه خرمشهر، آبادان، اهواز، مینوشهر و […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه صلح خبر ؛

کجایی یار بندر؟/ روایت “شهر من سلام” از زندگی بدون جنگ در خرمشهر، آبادان و مینوی شاد

مرتضی رضایی: بارها دیده ایم که حتی خود بومی های این شهرستان ها هم به نوعی عادت کرده اند که خودشان را جنگ زده بنامند!

در اینکه خرمشهر، آبادان، اهواز، مینوشهر و بقیه شهرهای جنوبی کشور در زمان جنگ خسارت های زیادی دیده اند شکی وجود ندارد. چه بسا اگر مقاوت بومیان این شهرها نبود حالا آسایش و امنیت در هیچ کجای ایران فراهم نبود و دست متجاوزان از سرزمین ایران کوتاه نمی ماند اما یک نکته ای وجود دارد؛ اینکه دیگر خود مردم خرمشهر هم دوست ندارند با پسوند جنگ و جنگ‌زدگی زندگی کنند.

مردم آبادان می خواهند از جاذبه های شهرشان بگویند و مردم مینو شهر هم دوست دارند که پای توریست ها به جزیره شان باز شود. حرف آنها این است که آنها دیگر نمی خواهند منتظر نگاه ویژه از سوی شهرهای دیگر ایران باشند و تمام تلاش شان این است که بگویند،خرمشهری هست به همان خرمی اسمش،آبادانی هست آبادتر از خیلی جاهای دیگر و مینو شهری به سان بهشت که خیلی از مردم ایران تا به حال ندیده اند.

این بار جمعی از مردم جنوب کشور کمپینی را به نام شهر من سلام راه اندازی کرده اند تا زیباترین،خاص ترین و امیدوارانه ترین لحظه های زندگی خود را با همه مردم ایران به اشتراک بگذارند.

مردم این شهرها می خواهند از این حرف بزنند که شاید خرمشهر، آبادان و مینو شهر با گذشته خود فاصله دارد، لحظه های تلخ و اندوه بار دارد اما آنها آنقدر هم ناامید نیستند که ارزش و قدرت نهفته در امیدواری را به خاطر نسپارند. آنها می خواهند بگویند شهرشان خوبی های زیادی دارد و مردم ایران می توانند در روزهایی که برای سفر به شمال و شرق و غرب کشور برنامه ریزی می کنند،سری هم به جنوب ایران بزنند و از زیبایی های آن لذت ببرند.

داریوش معمار رییس کمپین “شهر من سلام” با اشاره به این اتفاق می گوید: «هدف کمپین ما انعکاس لحظات امیدوار کننده و خاص از شهرهای جنوب ایران است.نکته خاصی که وجود دارد این است که خود مردم هم از این کمپین استقبال کرده اند.»

او گفت: «پس از جنگ آنچه که از خرمشهر و آبادان و مینو شهر به جا مانده خاطرات بمب باران و یا اخیر تیراندازی و شلیک و گلوله و تفنگ است. آیا واقعا این شهرها غیر از چیزهایی که گفتم جاذبه دیگری ندارند؟ چه کسی گفته که خرمشهر همه اش جنگ است؟من خودم اینجا زندگی کرده ام.شاید بعضی از مشکلات مردم با جنگ گره خورده باشد اما مردم اینجا روی دیگر زندگی هم دارند. آنها خوش و خرم هستند و دوست دارند که خوشحال باشند. مردم خودشان می توانند شهرشان را احیا کنند و امیدوار به بهبودی شرایط باشند.خوشبختانه حالا آنها به این نتیجه رسیده اند که باید شکل واقعی شهرشان را به مردم ایران نشان بدهند.»

معماری با بیان اینکه سال ها پس از جنگ اتفاقات خوبی در شهرهای جنوبی ایران افتاده است ادامه داد: «زندگی شکل جاری خودش را دارد.زمانی بود که مردم منتظر این بودند تا کمک هایی به این شهرهای جنگ زده برسد اما حالا دیگر آنها منتظر نیستند.مردم ما دست روی زانوی خودشان زده اند،ایستاده اند می خواهند از خوبی ها بگویند. از بندر و جاذبه های آن حرف بزنند و بگویند که شهر آنها هم می تواند میزبان مردم ایران زمین باشد.»

رییس این کمپین از همه کسانی که در زمینه عکاسی و فیلمبرداری تخصص دارند دعوت می کند تا در این کمپین شرکت کنند: «هر کسی می تواند عکس هایی را که از جاهای مختلف این سه شهر گرفته را برای ما ارسال کند. خوشبختانه تا امروز استقبال خوبی شده است.خروجی این همه عکس و فیلم می شود مستندی 20 دقیقه ای که در مراکز استان ها به نمایش در می آید تا مردم واقعا ببیند که خرمشهر و آبادان و مینو شهر دیگر دیگری جنگ نیست.اینجا آنقدر امن هست که مردم با خانواده هایشان بیایند،بازدید کنند و روی اصلی شهر را بییند.»

معماری در پایان با اشاره به مدت زمان این کمپین گفت:«60 روز این کمپین ادامه دارد که تقریبا یک هفته آن گذشته است. ما عکس ها و کارت پستال هایی را تهیه کرده و به مراکز مختلف فرستاده ایم که خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شده است.امیدوارم در پایان بتوانیم به هدف خودمان که شناساندن بیشتر این سه شهر به مردم ایران است موفق باشیم.»

۴۷۴۷

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید