امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 465508 |
تاریخ انتشار : 28 فروردین 1401 - 1:54 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی داستان بلند «بازیگر پنجم» با محوریت ماجرای صلح امام حسن مجتبی(ع) به قلم محسن هجری توسط انتشارات به‌نشر منتشر شد. کتاب «بازیگر پنجم» به نویسندگی محسن هجری یک اثر داستانی بلند برگرفته از خط مشی امام حسن مجتبی(ع) است که با حوادث تاریخی گره خورده و مخاطب را با پیچیدگی‌های زندگی امروز […]

صلح خبر/خراسان رضوی داستان بلند «بازیگر پنجم» با محوریت ماجرای صلح امام حسن مجتبی(ع) به قلم محسن هجری توسط انتشارات به‌نشر منتشر شد.

کتاب «بازیگر پنجم» به نویسندگی محسن هجری یک اثر داستانی بلند برگرفته از خط مشی امام حسن مجتبی(ع) است که با حوادث تاریخی گره خورده و مخاطب را با پیچیدگی‌های زندگی امروز درگیر می‌کند.
در معرفی این اثر آمده است: دانش‌آموزان یک کلاس قصد دارند با کمک معلم‌شان نمایشنامه‌ای اجرا کنند. نخستین کاری که باید انجام دهند انتخاب سوژه است که با کمک معلمشان ماجرای صلح امام حسن‌(ع) را انتخاب می‌کنند. نمایشنامه پنج بازیگر دارد، اما آن‌ها چهار نفرند. انتخاب نفر پنجم گروه را در خطر فروپاشی قرار می‌دهد. بازیگر پنجم روایتی از گره‌ها و پیچیدگی‌هایی است که در طول تاریخ پاسخ سرراستی برای آن‌ها وجود نداشته است. آنجا که مرز دوست و دشمن به هم می‌ریزد و قابلیت تکرار در هر شرایطی را دارد.
این اثر در قالب ۲۰ پرده با عنوان‌های معرفی سر صحنه، هوای غبارآلود، بادام‌های تلخ، بالای دار، ظاهر و باطن، از زهر کشنده‌تر، فیل در تاریکی و… ضمن روایت یک از سری گفت‌وگوها و روابط اجتماعی در یک فضای صمیمی، اشاره مستقیم به شرایط امروز جامعه دارد و اینکه به چه صورت بعضی از پدیده‌های تاریخی تکرار می‌شود.
در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:«ما در نمایش خود باید یکی از پیچیده‌ترین اتفاق‌های تاریخی را برای تماشاچیان بازی می‌کردیم. اما تا قبل از آن باید برای فهمیدن ماجرا تلاش می‌کردیم و این برای خیلی از ما که مطالعه کتاب را فقط در خواندن کتاب‌های درسی خلاصه می‌کردیم، کار سختی بود. شاید اگر در حال و هوای دیگری بودم به آقای ستاری پیشنهاد می‌دادم که موضوع دیگری را برای گروه نمایش در نظر بگیرد؛ اما ماجراهایی که در این مدت برای خود من و بچه‌های گروه نمایش پیش آمده ‌بود اجازه نمی‌داد از این پیشنهاد به راحتی بگذریم و برای ما چهار نفر حالا روبه‌رو شدن با کسانی که مثل معاویه و عمروعاص عمل می‌کردند، یک مسئله جدی شده بود. حرف‌هایی که بین ما رد و بدل می‌شد، نشان می‌داد که پیشنهاد آقای ستاری فقط یک موضوع جالب نمایشی نیست؛ بلکه واقعیتی را به ما نشان می‌داد  که در زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم. کجا باید ایستاد؟ کجا باید عبور کرد ؟ کجا باید سکوت کرد ؟ کجا باید بخشید؟.»
کتاب «بازیگر پنجم» به قلم محسن هجری از مجموعه ۱۴ جلدی رمان در مورد زندگی ائمه معصومین(ع) در انتشارات به‌نشر به دبیری مصطفی خرامان با تصویرسازی جلد طوی علی‌نژاد، طراحی جلد و صفحه‌آرایی سعید دین‌پناه در ۱۲۸صفحه قطع رقعی و شمارگان ۲۰۰۰  نسخه با قیمت ۲۷ هزارتومان منتشر شده است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید