امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 480248 |
تاریخ انتشار : 06 شهریور 1401 - 13:33 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان شمالی فرمانده انتظامی فاروج با بیان اینکه نزاع و درگیری یک پدیده و معضل اجتماعی در جامعه است، گفت: نزاع و درگیری های فردی طی ۵ ماهه نخست امسال ۶۷ درصد کاهش داشته است. سرهنگ علیرضا پوربه در گفت و گو با صلح خبر با بیان اینکه نزاع در جامعه، از آن دسته […]

صلح خبر/خراسان شمالی فرمانده انتظامی فاروج با بیان اینکه نزاع و درگیری یک پدیده و معضل اجتماعی در جامعه است، گفت: نزاع و درگیری های فردی طی ۵ ماهه نخست امسال ۶۷ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ علیرضا پوربه در گفت و گو با صلح خبر با بیان اینکه نزاع در جامعه، از آن دسته آسیب هایی است که با ایجاد اختلال در روابط اجتماعی، فضایی آکنده از بغض و کینه و دشمنی را در بین افراد به وجود می آورد، افزود: ایجاد نزاع و تنش‌های بعدی، جامعه را از نظر مادی و معنوی متضرر می‌سازد که این مسئله منجر به کاهش احساس امنیت در بین شهروندان می‌شود.
این مقام انتظامی افزود: افزایش فقر، بیکاری و تورم و حاشیه نشینی از جمله عوامل مهم در رشد جرائم و نزاع به شمار می ‏رود و این مسائل پیامدهای اجتماعی گوناگونی را در بر داشته که از مهم‏ترین آن ‏ها می توان به کاهش ابعاد گوناگون مشارکت و پیوستگی در جامعه‏ اشاره کرد.
فرمانده انتظامی فاروج با بیان اینکه در موضوع نزاع و درگیری به اشتباه تصور می شود که صرفا پلیس و دستگاه قضایی در این زمینه وظیفه دارند، خاطرنشان کرد: دیگر سازمان های دولتی و آحاد جامعه نیز در خصوص این موضوع مسئولیت دارند، چون یک پدیده و معضل اجتماعی بوده و آسیب های اجتماعی زیادی هم به دنبال خواهد داشت.
سرهنگ پوربه با اشاره به کاهش ۱۰۰ درصدی نزاع های دسته جمعی و کاهش ۶۷ درصدی نزاع های فردی طی ۵ ماهه نخست امسال در شهرستان فاروج، تصریح کرد: از علت‌های اصلی این امر می توان به انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی همچون برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مساجد، برگزاری جلسات شورای معتمد پلیس در کلانتری و پاسگاه ها، ارتقاء اشراف اطلاعاتی کلانتری و پاسگاه ها و رصد تحرکات عوامل ایجاد نزاع و درگیری و ایجاد صلح و سازش توسط دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری بین طرفین دعوی که این امر خود منجر به امر قضازدایی نیز شده است، اشاره کرد.
وی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارکنان انتظامی در تامین نظم و امنیت، گفت: پلیس ضامن تأمین امنیت و برقراری نظم و اجرای قوانین است و حضور و اقتدار آن برای حیات آن جامعه، ضرورتی اجتناب ‌ناپذیر است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید