امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 501486 |
تاریخ انتشار : 20 فروردین 1402 - 15:33 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

اعضای شورای شهر تهران با اعمال تغییراتی مصوبه نرخ حمل و نقل عمومی را اصلاح کرده‌اند و بخشی از نرخ کرایه حمل و نقل عمومی پایتخت با اعتراض فرمانداری کاهش یافت. به گزارش صلح خبر، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه تامین نرخ بلیت […]

اعضای شورای شهر تهران با اعمال تغییراتی مصوبه نرخ حمل و نقل عمومی را اصلاح کرده‌اند و بخشی از نرخ کرایه حمل و نقل عمومی پایتخت با اعتراض فرمانداری کاهش یافت.

به گزارش صلح خبر، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه تامین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران برای سال ۱۴۰۲ را در دستور کار قرار دادند و نرگس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی گفت: هیات تطبیق تنها در مواردی که مصوبات مغایر با قانون و خارج از حدود اختیارات شورا است می‌تواند ورود کند که همچنین هیات تطبیق باید اعتراضات خود را با مستندات لازم ارائه کند و در این نامه نیز از شورا خواسته که ضریب کاهش ۱۰ درصدی برای استفاده کنندگان از کارت بلیت را مورد بازنگری قرار دهد و همچنین در مورد نرخ بلیت بی آر تی واکنش نشان داده شده است که برخی از بندها قانونی است و اما برخی از اعتراضاتش خارج از حدود اختیاراتش است و مورد پذیرش نیست.

جعفر تشکری هاشمی نیز در واکنش به نامه فرماندار تهران اظهار کرد: نرخ کرایه‌ها را علی رغم اینکه می‌توانستیم بر اساس نرخ تورم ۴۶ درصدی افزایش دهیم؛ اما نرخ‌ها کمتر از نرخ تورم انجام شد و برخی از ایراداتی که فرمانداری در نامه اعلام کرده است، مبتنی بر قانون نیست اما جلساتی را با مسئولان شهرداری و فرمانداری برگزاری کردیم تا به یک نقطه تعادل برسیم.

وی با اشاره به اصلاحات انجام شده در این مصوبه افزود: کارت بلیت مبلغ دار را ۲۹۰۰ تومان اعلام کردیم که این عدد به ۲۸۵۰ تومان تقلیل پیدا کرد و به ازای هر کیلومتر پیمایش در مترو ۱۶۰ ریال مصوب شده بود که به ۱۴۷ ریال کاهش یافت و همچنین برای تشویق مردم به پرداخت الکترونیک مقرر شد که ۶ درصد افزایش برای کسانی که مبالغ را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند حذف شود. هر چند که امکان پرداخت نقدی وجود ندارد و باید شرکت مترو هر چه سریعتر مشکل عدم پرداخت نقدی را حل کند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در این جلسات مقرر شد که مبلغ ۱۸۰۰ تومان پایه برای نرخ کرایه اتوبوس باقی بماند اما به ازای هر پنج کیلومتر، ۴۰۰ تومان مبنای اضافه باشد، گفت: در بخش اتوبوس‌های عادی نیز هر خطی که بیشتر از ۲۰ کیلومتر طول داشته باشد با همان نرخ ۲۰ کیلومتر کرایه محاسبه می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در مورد نرخ کرایه تاکسی نیز مقرر شده بود که در زمان پیک ترافیک تا سقف ۵۰ درصد افزایش نرخ داشته باشیم که این عدد به ۲۵ درصد کاهش یافت، تصریح کرد: همچنین نرخ کرایه در شرایط بد آب و هوایی ۴۰ درصد پیش بینی شده بود که به ۱۵ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه فرمانداری اعلام کرده بود که در بخش اتوبوس‌های تندرو حداکثر مبلغ کرایه کاهش یابد اما با توجه به نرخ تورم حداکثر افزایش به ۴۱ درصد رسید، گفت: در بخش مترو نیز اعلام کرده بود که ۱۰ درصد کاهش کرایه داشته باشیم که این عدد به ۹.۶۳ درصد کاهش یافت.

مهدی چمران در واکنش به این سخنان گفت: بهتر است که تمهیداتی انجام شود که مشکل پول خرد در کرایه‌ها به خصوص در کرایه تاکسی حل شود.

تشکری هاشمی در واکنش به سخنان چمران اظهار کرد: در مصوبه اعلام شده است که سازمان تاکسیرانی شش ماه فرصت دارد که نسبت به فراهم کردن زمینه پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها اقدام کند.

به گزارش صلح خبر، اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود به تغییرات اعمالی در مورد نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در پایتخت رأی مثبت دادند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید