امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 488580 |
تاریخ انتشار : 28 آبان 1401 - 12:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وزیر دفاع کانادا اعلام کرد، این کشور در راستای یک استراتژی تازه با هدف مقابله با افزایش نفوذ چین، حضور نظامی خود را در منطقه هند-آرام افزایش خواهد داد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا روابط با کشورهای هند-آرام را برای امنیت ملی و اهداف اقتصادی و زیست‌محیطی خود ضروری می‌داند. […]

وزیر دفاع کانادا اعلام کرد، این کشور در راستای یک استراتژی تازه با هدف مقابله با افزایش نفوذ چین، حضور نظامی خود را در منطقه هند-آرام افزایش خواهد داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا روابط با کشورهای هند-آرام را برای امنیت ملی و اهداف اقتصادی و زیست‌محیطی خود ضروری می‌داند. اتاوا اعلام کرده که استراتژی جدید خود را ظرف هفته‌ آینده ارائه خواهد کرد.
آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا از ارائه جزئیات بیشتر درباره این استراتژی خودداری کرد، اما پیش‌بینی می‌شود که بودجه نظامی این کشور افزایش یابد.
آناند گفت: استراتژی ما این است که کانادا را رهبر ترویج صلح و امنیت در این منطقه کنیم. ما حضور نظامی خود در این منطقه را افزایش داده و روابط امنیتی، دفاعی را با متحدان و شرکا تقویت می‌کنیم.
ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا در اوایل ماه میلادی جاری گفت، این استراتژی جدید قصد دارد چین را در مسائلی مانند نقض حقوق بشر به چالش کشیده و در عین حال، با این دومین اقتصاد بزرگ جهان در حوزه‌های تغییرات اقلیمی و دیگر اهداف مشترک همکاری کند.
آناند گفت: هروقت لازم باشد چین را به چالش می‌کشیم و هر وقت لازم باشد با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.
آناند همچنین بر تعهد اتاوا به سازمان نوراد – سازمان دفاع مشترک ایالات متحده و کانادا در آمریکای شمالی – تاکید کرد و متعهد شد به حمایت از اوکراین ادامه دهد.
او گفت، کانادا به حمایت از مردم اوکراین ادامه می‌دهد، تا هر وقت که لازم باشد.
او همچنین مدعی شد که اوکراین در حال پیروزی است و اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تنها باعث اتحاد بیشتر کشورهای ناتو شده است.
این وزیر دفاع کانادا مدعی شد: هنوز که هنوز است روحیه و عزم مردم اوکراین و رئیس‌جمهوری ولودیمیر زلنسکی الهام‌بخش ماست. نیروهای مسلح اوکراین انگیزه دارند، منظم هستند و بهتر آموزش دیده‌اند. آن‌ها دارند پیروز می‌شوند.
آنیتا آناند ادامه داد: روسیه اشتباه محاسبه کرد. جنگ تمام عیار و بی‌دلیل روسیه علیه اوکراین تنها باعث تقویت عزم و اتحاد ناتو شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید