امروز: چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 8 ذو القعدة 1445 | 2024-05-15
کد خبر: 58609 |
تاریخ انتشار : 14 اسفند 1394 - 12:14 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

فرهنگ > سینما – پس از کارگردانی قسمت هفتم سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» جی.جی آبرامز درگیر یک داستان فضایی واقعی می‌شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  آبرامز تهیه‌کنندگی مستندهایی درباره مسابقات گوگل لونار ایکس پرایز را برعهده گرفت. این مستندها که با کارگردانی اورلاندو فون آینزیدل ساخته می‌شود، داستان 16 تیمی را روایت می‌کند که برای به دست آوردن جایزه […]

فرهنگ > سینما – پس از کارگردانی قسمت هفتم سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» جی.جی آبرامز درگیر یک داستان فضایی واقعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  آبرامز تهیه‌کنندگی مستندهایی درباره مسابقات گوگل لونار ایکس پرایز را برعهده گرفت. این مستندها که با کارگردانی اورلاندو فون آینزیدل ساخته می‌شود، داستان 16 تیمی را روایت می‌کند که برای به دست آوردن جایزه 30 میلیون دلاری گوگل با هم رقابت می‌کنند.

هدف از این رقابت فرود آوردن و هدایت یک فضاپیمای رباتیک در کره ماه تا پیش از 31 دسامبر سال 2017 است. تا کنون تنها برنامه‌های فضایی دولتی در ایالات متحده آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی و چین موفق به فرود فضاپیما در ماه شده‌اند.

 بنیاد جایزه ایکس که این رقابت را ترتیب می‌دهد در این باره اعلام کرد : «در میان تیم‌های حاضر در این رقابت می‌توان متخصصانی از سیلیکون‌ولی، هکرهایی از آلمان، متخصصان آی‌تی هندی تا پدر و پسری که به صورت مستقل در ونکوور کانادا کار می‌کنند را پیدا کرد.»

این مستند 9 قسمتی که «Moon Shot» نام دارد، نگاهی کلی به این رقابت دارد و به معرفی اعضای تیم‌های حاضر در رقابت می‌پردازد.

هر کدام از این فیلم‌ها 7 دقیقه هستند. این مستندها از 15 مارس در گوگل‌پلی و از 17 مارس در یوتیوب در دسترس قرار خواهند گرفت.

جی‌جی آبرامز کارگردانی فیلم‌هایی چون «پیشتازان فضا» و سریال «لاست» را در کارنامه کاری خود دارد.

منبع : رویترز / 3 مارس

58241

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید