امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 50737 |
تاریخ انتشار : 21 بهمن 1394 - 16:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

درباره مدرسه ملی سینمای ایران کارآزموده‌های سینمای ایران به نخبگان جوان می‌آموزند سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران – سیدروح‏ الله حسینی*:مدرسه ملی سینمای ایران محل و محملی است برای انتقال تجربه‏‌ی کارآزموده‌‏های سینمای ایران به نخبگان و استعدادهای جوانی که سودای پر زدن در آسمانی بالاتر را در سر می‏‌پرورانند. از همین جا تمایز میان مدرسه […]

درباره مدرسه ملی سینمای ایران

کارآزموده‌های سینمای ایران به نخبگان جوان می‌آموزند

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران – سیدروح‏ الله حسینی*:
مدرسه ملی سینمای ایران محل و محملی است برای انتقال تجربه‏‌ی کارآزموده‌‏های سینمای ایران به نخبگان و استعدادهای جوانی که سودای پر زدن در آسمانی بالاتر را در سر می‏‌پرورانند.

از همین جا تمایز میان مدرسه و دانشگاه یا آموزشگاه‌‏های موجود روشن و آغاز می‏‌شود: هیات علمی مدرسه ملی بی‏‌آنکه همچون دانشگاه نیاز به ارائه‏ ی مدرک دکتری داشته باشند، تنها با اتکای به تجربه، دانش و مهارت‌هایی که در عمل آموخته‌‏اند به استخدام مدرسه ملی سینمای ایران درمی‏‌آیند: پیشکسوتان سینمای ایران؛ خسرو سینایی، علیرضا داوودنژاد، بهمن فرمان‏ارا، کیانوش عیاری، کیومرث پوراحمد، مجید مجیدی، مجتبی راعی، ابراهیم فروزش‏، ابوالحسن داوودی، سیدرضا میرکریمی‏، محمود کلاری، کامبوزیا پرتوی، واروژ کریم ‏مسیحی، فرزاد موتمن، مسعود رایگان، لیلا حاتمی، پرویز آبنار، علی واجدسمیعی، بهرام دهقانی، شهرام مکری، بهرام توکلی و بزرگان دیگری که هرلحظه از راه می‏‌رسند و به جمع ما می‌‏پیوندند از جمله اعضای هیات علمی مدرسه ملی سینمای ایران هستند.

تصور کنید جوان‏‌های نخبه‏ای را که با این جمعِ اساتید و بیش از این‏ها، نه برای یک هفته و یک نیمسال که برای دوره‏ای بلندمدت، در فضایی که با حضور مستمر و تلاش کارگاهی و پژوهشی خود می‌‏سازند، تنفس می‏‌کنند و می‏‌بالند. بنابراین، مدرسه ملی سینمای ایران مشابه هیچ نهاد علمی دیگری، چه دولتی و چه خصوصی، نیست.

مدرسه ملی سینمای ایران، مدرسه ملی سینمای ایران است.

* سیدروح‏ الله حسینی مدیر عامل مدرسه ملی سینمای ایران است

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :اردلان

      همیشه امید هم هست