امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 485391 |
تاریخ انتشار : 25 مهر 1401 - 23:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی کاخ سفید چشم‌انداز حصول فوری توافق بر سر احیای برجام را رد کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از پایگاه خبری هیل، کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود مدعی شد که پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه در جنگ با اوکراین استفاده شده‌اند. وی در ادامه اظهار […]

سخنگوی کاخ سفید چشم‌انداز حصول فوری توافق بر سر احیای برجام را رد کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از پایگاه خبری هیل، کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود مدعی شد که پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه در جنگ با اوکراین استفاده شده‌اند.
وی در ادامه اظهار کرد که واشنگتن به اعمال تحریم علیه دادوستدهای تسلیحاتی ایران و روسیه ادامه خواهد داد.
کارین ژین پیر در این زمینه گفت: کاری که ما در اینجا انجام می‌دهیم، فروش این تسلیحات به روسیه را سخت‌تر خواهد کرد. ما در مقابل تهدید ایران در کنار شرکایمان در سرتاسر منطقه می‌ایستیم.
سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: درهای دیپلماسی همیشه باز خواهد ماند اما درحال حاضر احتمال نمی‌دهیم که به زودی هیچ توافق رقم بخورد.
وی تاکید کرد: ما علی‌رغم مذاکرات هسته‌ای، به تقابل با رفتارهای ایران در منطقه ادامه خواهیم داد.
ادعای فروش پهپاد به روسیه درحالی مطرح می‌شود که امروز ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در کنفرانس خبری خود در مورد ادعای مجدد مقامات اوکراینی مبنی بر فروش پهپادهای ایرانی از سوی تهران به روسیه علی رغم تکذیب مکرر این موضوع از سوی مقامات کشورمان گفت: متاسفانه اخباری منتشر می‌شود که مبتنی بر اهداف سیاسی است و عمدتا از سوی منابع رسانه غربی نیز به آنها دامن زده می‌شود. ایران بارها اعلام کرده که یک طرف جنگ بین روسیه و اوکراین نیست. ایران هیچ سلاحی را برای هیچ کدام از طرفین جنگ صادر نکرده است. همانطور که بارها گفته‌ایم سیاست خارجی ایران مبتنی بر مخالفت با جنگ است و در خصوص جنگ در اوکراین نیز ما مخالف جنگ هستیم و متناسب با ظرفیت‌های خود تلاش کرده و می‌کنیم که رویکرد نظامی در این زمینه خاتمه پیدا کند.
این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: این طنز تلخ سیاسی است که کشورهایی که خودشان صادر کننده میلیاردها دلار اسلحه و تجهیزات نظامی به یک طرف جنگ هستند کشور دیگری را به ارسال اسلحه به یک طرف جنگ متهم می‌کند و جنگ تبلیغاتی و روانی علیه ایران راه می‌اندازند. آنها اگر طرفدار صلح و ایجاد راهکار سیاسی در جنگ اوکراین هستند این میزان ارسال اسلحه برای یک طرف جنگ از سوی آنها چه معنایی دارد؟ این یک رفتار متناقض است. ما برای حل این بحران به دنبال راهکار سیاسی هستیم و از راهکارهای سیاسی استقبال می‌کنیم.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید