امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 489834 |
تاریخ انتشار : 13 آذر 1401 - 19:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/البرز رئیس فدراسیون چوگان با بیان اینکه این رشته قدیمی ترین ورزش تیمی جهان است، استان البرز را دارای ظرفیت ویژه‌ای در چوگان بر شمرد. به گزارش صلح خبر ابراهیم نوزایی با حضور روز یکشنبه ۱۳ آذرماه در مجمع انتخاباتی هیئت استان البرز ابراز خرسندی از حضور در این استان اظهار کرد: استان البرز […]

صلح خبر/البرز رئیس فدراسیون چوگان با بیان اینکه این رشته قدیمی ترین ورزش تیمی جهان است، استان البرز را دارای ظرفیت ویژه‌ای در چوگان بر شمرد.

به گزارش صلح خبر ابراهیم نوزایی با حضور روز یکشنبه ۱۳ آذرماه در مجمع انتخاباتی هیئت استان البرز ابراز خرسندی از حضور در این استان اظهار کرد: استان البرز کانون چوگان بوده و ظرفیت ویژه ای در این رشته به حساب می آید که با توجه به تعداد زیاد باشگاه های سوارکاری می تواند با قوت و سرعت بیشتری نسبت به گذشته در جهت توسعه چوگان حرکت کند.

نوزایی با بیان اینکه چوگان قدیمی ترین ورزش تیمی جهان است افزود: چوگان ابداع شده و متعلق به ما ایرانیان است که لازم است بهتر به جامعه و علاقه‌مندان به ورزش معرفی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از سال‌ها توانستیم چوگان را به نام کشورمان در یونسکو به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه چوگان در مسیر صحیح رشد و توسعه قرار دارد تصریح کرد: انتظار داریم همه برای احیای این رشته ملی تلاش کرده تا آن را به جایگاه اصلی خود باز گردانیم.

در ادامه بهزاد فروغی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز گفت: استان البرز با پتانسیل و ظرفیتی که در تمام رشته های ورزشی به ویژه رشته های مرتبط با اسب و سوارکاری دارد، یکی از استان های شاخص و موفق کشور در چوگان به حساب می آید.

وی با بیان اینکه البرز مهد باشگاه های سوارکاری است افزود: از رئیس منتخب هیئت انتظار داریم تا با برنامه ریزی صحیح و اصولی گام‌های مؤثری در جهت جذب علاقه‌مندان به رشته مهیج و در عین حال با سابقه چوگان بردارد.

فروغی چوگان را رشته ای عجین شده با فرهنگ و تاریخ ایران ارزیابی کرد و گفت: همه باید نسبت به احیا و توسعه چوگان احساس وظیفه کرده و در راه شناساندن بیشتر این رشته ارزشمند و ایرانی به عموم جامعه تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: ما خدمتگزار و در کنار ورزشکاران چوگان خواهیم بود و امیدواریم فدراسیون نیز نگاه ویژه ای به استان البرز داشته باشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز تصریح کرد: باید برای جذب سوارکاران به رشته ورزشی چوگان برنامه ریزی کرد و ما در این راه هیئت را حمایت می کنیم .

در پایان این‌مراسم خانم الهام حسینی با کسب ۱۴ رأی از مجموع ۱۵ آرای موجود، برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت چوگان استان البرز انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید