امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 539459 |
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1402 - 15:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خوزستان پیشکسوت فوتبال خوزستان معتقد است کادرفنی بومی فولاد کمترین نقش را در نتایج ضعیف این تیم دارد.  صفر علی جمالپور در گفت و گو با صلح خبر، اظهارکرد: وقتی جدول را مرور می‌کنم و می‌بینم سه تیم خوزستانی در قعر جدول هستند، با خود می گویم فوتبال خوزستان به کدامین مسیر سوق داده […]

صلح خبر/خوزستان پیشکسوت فوتبال خوزستان معتقد است کادرفنی بومی فولاد کمترین نقش را در نتایج ضعیف این تیم دارد. 

صفر علی جمالپور در گفت و گو با صلح خبر، اظهارکرد: وقتی جدول را مرور می‌کنم و می‌بینم سه تیم خوزستانی در قعر جدول هستند، با خود می گویم فوتبال خوزستان به کدامین مسیر سوق داده می‌شود و چه بر سر فوتبال استان آمده است؟ 

وی با انتقاد نسبت به بسته شدن تیم های خوزستانی با بازیکنان بدون کارایی لازم، افزود: چرا ما دیگر شاهد حضور آن بازیکنان نابغه نیستیم؟ چرا ما دیگر دروازه‌بانی مثل منصور رشیدی، منصور قلمی و یعقوب فریسات یا کریم بوستانی، دارابپور و رمضان احمدپور و… نداریم. دروازه‌بانانی که اجازه نمی‌دادند حتی یک توپ در طول ۹۰ دقیقه در منطقه جریمه‌شان بیاید. ما بازیکنی داشتیم به اسم ابراهیم قاسمپور که وقتی استارت می زد و توپ را پشت مدافعان حریف می انداخت هیچکس جلودارش نبود. اما حالا کدام یک از بازیکنان فعلی تیم های خوزستانی چنین خصوصیاتی را دارد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان گفت: فوتبال خوزستان همیشه به جوانان خود می‌بالید و در همه مواقع همین جوانان دست به کارهای بزرگی می‌زدند که در تاریخ ثبت شده است. اما حالا در میدان ورزش می‌بینیم هیچ اعتقادی به جوانان ندارند. چرا ؟ همین جوانان هستند که می‌توانند عصای دست مربیان خود باشد. جوانان خوزستان اگر باور بشوند، مثل چند سال قبل می توانند اسکلت بندی اصلی تیم ملی را تشکیل دهند. در تیم ملی در زمان حشمت مهاجرانی، برانکو و… بیش از ۸ -۹ خوزستانی داشت، اما حالا حتی یک نفر حضور ندارد. مگر فوتبال خوزستان را چه شده است؟

وی عنوان کرد: ما خوزستانیم؛ خوزستان مهد فوتبال، مهد پرورش استعدادهای درخشان و مهد بزرگترین بازیکنان فوتبال است که با شایستگی توانسته تغذیه کننده اکثر تیم‌های ملی و باشگاهی کشور باشد. ما مانده‌ایم چرا خوزستانی که صادر کننده فوتبالیست‌های بزرگ بوده، متاسفانه در چند سال اخیر وارد کننده عظیمی از بازیکنان درجه ۲ و 3 غیر بومی شده است. فوتبال امروز با همه هزینه‌های هنگفتی که بر گردن مردم گذاشته، کی قرار است، عیب و ایراد را از پیش پای خود بردارد و مردم را به تماشای فوتبالی زیبا دعوت کند. چه تاسفبار است که همه سکوت کردند و هیچکس در این راه پرفراز و نشیب حرفی نمی‌زند و کاری نمی‌کند تا از سقوط نمایندگان خوزستان به دسته اول جلوگیری کند.

جمالپور گفت: مگر می‌شود نتایج تیم‌های نفت آبادان و فولاد خوزستان را دید و نگران آینده این دو تیم قدیمی و پرطرفدار استان نشد. اگر دغدغه های خود را بیان می‌کنم، خدای نکرده در جهت تضعیف روحی روانی این تیم‌ها نیست. من نمی‌توانم با مردم به گونه‌ای صحبت کنم که بگویم نگران نباشید و در هفته‌های باقیمانده تیم‌های استان هیچ گونه مشکلی مقابل رقیبانشان نخواهند داشت. مگر می‌شود با دروغ جامعه فوتبال را امیدوار کرد؟ معتقدم با اظهار نظرهای منطقی می‌توان به تیم‌های استانمان کمک کرد و بدون دامن زدن به هرگونه مسائل حاشیه‌ای گره‌ای را باز کنیم.

او در خصوص وضعیت صنعت نفت آبادان، عنوان کرد: شاگردان سهراب بختیاری‌زاده نباید دل به ابر و باد و مه و خورشید بدهند. نفت با شکست برابر گل گهر سیرجان روزهای سختی را می‌گذراند و در خطر سقوط قرار دارد. نفتی‌ها بار استرس بقا در لیگ برتر را دارند و برتری مقابل حریفان در بازی‌های آینده نمی‌تواند کار چندان آسانی باشد. متاسفانه صنعت نفت باید برای بقا بجنگد و البته سهراب می‌تواند این تیم را در لیگ برتر ماندگار کند. باز هم تاکید می‌کنم نفت بدون قید و شرط در لیگ برتر می‌ماند، اگر در بازی‌های آینده فعل بردن را صرف کند. اما اگر باز هم می‌خواهد علی رغم ارائه بازی‌های خوب، امتیاز از دست بدهد، باید با جام بیست و سوم خداحافظی کند. نفت باید به خاطر مردم آبادان، مردمی که همه زندگی‌شان فوتبال است و این تیم تنها دلخوشی‌شان بوده با قدرت به میدان برود و جز کسب پیروزی به چیز دیگری فکر نکند و به نظر خودم، سند بقای نفت فقط دست خود نفتی‌ها است.

این پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد فولاد نیز گفت: با وجود بعضی انتقادها، از عملکرد کادرفنی بومی فولاد حمایت می‌کنم و در کسب نتایج ضعیف کادر فنی را مقصر نمی‌دانم و کادرفنی کمترین نقش را دارد؛ در موفقیت یک تیم چند اصل، نقش اساسی دارند که شاید در این بین بازیکنان و مدیران بیشترین نقش را داشته باشند. موجودی تیم مشخص است و کادرفنی نمی‌تواند کاری بیشتر از این در فولاد این فصل انجام دهد. وقتی مهاجمان فرصت‌های گلزنی را از دست می‌دهند، نمی‌توان تقصر این موضوع را متوجه کادرفنی دانست. جدا از این مسأله فولاد در خط هافبک و حمله‌، با ضعف مواجه است و این موضوع روی عملکرد تیم و نتیجه‌گیری شان تأثیر منفی گذاشته است. 

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید