امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 535414 |
تاریخ انتشار : 14 بهمن 1402 - 14:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

در آستانه نمایش فیلم « صبح اعدام» در جشنواره فیلم فجر، مسعود شریف، بازیگر نقش شهید طیب حاج‌رضایی از تجربه همکاری با بهروز افخمی گفت. مسعود شریف، بازیگر نقش شهید طیب حاج‌رضایی در فیلم سینمایی «صبح اعدام» که در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با صلح خبر به […]

در آستانه نمایش فیلم « صبح اعدام» در جشنواره فیلم فجر، مسعود شریف، بازیگر نقش شهید طیب حاج‌رضایی از تجربه همکاری با بهروز افخمی گفت.
مسعود شریف، بازیگر نقش شهید طیب حاج‌رضایی در فیلم سینمایی «صبح اعدام» که در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با صلح خبر به نقل از ایسنا در پاسخ به این سوال که چگونه به بهروز افخمی برای این کار معرفی شده است، یادآور شد: من از سال ۱۳۶۸ در یاسوج، شاگرد سیداشرف طباطبایی و مجید افشاریان بودم و از آنجا به جایگاه حرفه‌ای تئاتر وارد شدم. آشنایی من با سیداشرف طباطبایی باعث حضورم در پروژه شد و در واقع ایشان مرا به آقای افخمی معرفی کرد.
وی درباره نحوه آشنایی با شخصیت «طیب حاج رضایی» گفت: من قبل از فیلم فقط اسم «طیب حاج‌رضایی» را شنیده بودم اما بعد از قبول این نقش منابع زیادی را مطالعه کردم؛ به ویژه مستند «سه سال و سه روز» را که درباره زندگی طیب حاج‌رضایی است، چندین بار تماشا کردم. ناگفته نماند که بهروز افخمی در مقام کارگردان نیز در ایفای این نقش بسیار کمکم کرد.
این بازیگر ادامه داد: ضمن اینکه ارتباط من با تهران به گونه‌ای بود که این جنس آدم‌هایی که را اصطلاحا لات هستند و متحول می‌شوند، از نزدیک می‌شناختم. من در این پروژه تمرینات زیادی انجام دادم و هرچه فیلمبرداری آن دیرتر شروع می‌شد، به نفع من بود تا بتوانم نقش را بهتر دربیاورم و عمیق‌تر شخصیت را بشناسم.
شریف تاکید کرد: نزدیک شدن به «طیب حاج رضایی» برای من سخت بود چرا که بر اساس اعتقادم نمی‌توانستم او را درک کنم. من متولد شهرستانم و لات‌های تهران را نمی‌شناختم. یکی دیگر از چالش‌هایم بیان دقیق لهجه تهرانی در این نقش بود که با کمک‌های آقای افخمی و دیگر دوستان این چالش را حل کردم و تا جایی که توانستم به آن نقش و گویش نزدیک شدم.
وی ادامه داد: من جدا از تحلیل‌های کارگردان داستان را برای خودم تحلیل و فکر می‌کردم مقصر تمام این داستان نصیری رییس ساواک آن دوره بود که برای «طیب حاج رضایی» پرونده‌سازی کرد. فکر می‌کنم برای همین او ناگهان متحول شد.
بازیگر «صبح اعدام» درباره گریم خود بیان کرد: من پیش از این فیلم سابقه کار با محسن دارسنج طراح گریم را داشتم. در روزهای اول که فک و دندان روی صورت من کار می‌شد، گریم طولانی بود اما بعد از چند جلسه سرعت گریم بالا رفت. «محسن دارسنج در مقام طراح گریم اثر کارش را بلد است و من بخشی از نقش‌آفرینی‌ام را مدیون او هستم‌.
وی افزود: من فکر می‌کنم آنقدر به لحاظ ذهنی به نقش نزدیک شده بودم که زمان تولید واقعا شباهت خوبی ایجاد شد. جالب است بدانید اضافه کردن فک به صورتم به لهجه تهرانی من کمک کرد. در اولین عکسی که از صبح اعدام منتشر شد، بازخورد های خوبی دریافت کردم حتی از نزدیکان خود «طیب حاج‌رضایی».
این بازیگر درباره اولین تجربه نقش اول در سینما با «صبح اعدام» اظهار کرد: بله. اینکار اولین تجربه نقش اول من در سینماست و همکاری با افخمی بسیار در روند کاری‌ام تاثیرگذار بود؛ من تقرییا تمام این یک سال روی این نقش کار و مدام تاریخ آن دوره را مرور می‌کردم. حتی دیالوگ‌ها را یادداشت می‌کردم و با تسلط کامل وارد صحنه می‌شدم. کار تیمی و دوستانه در این فیلم بسیار در ایفای نقش به من کمک کرد.
شریف درباره همکاری با ارسطو خوش‌رزم به عنوان نقش مقابلش تصریح کرد: از نظر من این بازیگر به خوبی در این کار درخشیده است. او در کنار توجه به نقش خود به من نیز در ایفای نقشم کمک کرد و رفاقت زیبایی بین ما در این فیلم شکل گرفت.
وی در پایان در جواب به این سوال که تجربه بازیگری تئاتر چقدر به ایفای این نقش کمک کرده است، خاطرنشان کرد: من بیشتر خاک صحنه خورده‌ام اما به ما یاد داده‌اند که باید با مردم زندگی کنیم و مطالعه ما دیداری باشد.
«صبح اعدام» به نویسندگی و کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی که در ژانر تاریخی – سیاسی معاصر ساخته شده است، در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد.
این اثر برشی از لحظات پایانی زندگی اسماعیل رضایی و طیب حاج رضایی است که در پی قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ محکوم به اعدام شدند. داستان این فیلم در فاصله زمانی ۵ تا ۶:۳۰ صبح روز اعدام این دو شخصیت تاریخی روایت می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید