امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 535104 |
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1402 - 17:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمانشاه رئیس فدراسیون کوهنوردی از پیگیری برای اخذ مجوز برگزاری جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون از سوی سازمان صعودهای بلند خبر داد. رضا زارعی، امروز(یازدهم بهمن) در مجمع سالیانه هیات کوهنوردی استان کرمانشاه، بااشاره به توقف چندساله جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون، اظهارکرد: دیواره بیستون یکی از ۵۰ دیواره برتر سنگنوردی دنیا است که […]

صلح خبر/کرمانشاه رئیس فدراسیون کوهنوردی از پیگیری برای اخذ مجوز برگزاری جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون از سوی سازمان صعودهای بلند خبر داد.

رضا زارعی، امروز(یازدهم بهمن) در مجمع سالیانه هیات کوهنوردی استان کرمانشاه، بااشاره به توقف چندساله جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون، اظهارکرد: دیواره بیستون یکی از ۵۰ دیواره برتر سنگنوردی دنیا است که جایگاه ممتازی هم در بین دیواره های سنگنوردی کشور دارد.

وی افزود: تاکنون چند دوره جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون را برگزار کرده‌ایم، اما ادامه این رویداد با مشکلاتی همچون شیوع بیماری کرونا مواجه شد و اکنون هم در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم دوباره این جشنواره را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی اعلام کرد: به منظور اینکه بتوانیم این مسابقات را برگزار کنیم باید از سازمان صعودهای بلند که در کشور فرانسه قرار دارد، مجوز آن را دریافت کنیم که در این زمینه مکاتبات و پیگیری های خود را انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: طبق پیگیری های ما مقرر شده که برای سال ۱۴۰۳ مجوز برگزاری این جشنواره را بگیریم.

زارعی در ادامه با اشاره به پروژه نیمه کاره دیواره سنگنوردی مجموعه  ورزشی آزادی شهر کرمانشاه، افزود: بخش نصب دیواره که برعهده فدراسیون بود انجام شده و فقط بخش سقف آن مانده که انتظار می رود استان آن را تکمیل کند.

وی تاکید کرد: با این وجود دیواره سنگنوردی کرمانشاه هم اکنون هم قابل استفاده است و ورزشکاران این رشته می توانند طی سه فصل بهار، تابستان و پائیز که بارندگی نداریم یا بارندگی ها کمتر است، از آن استفاده کنند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی تاکید کرد: اگر مسئولین هیات بخواهند منتظر بمانند که این پروژه مسقف شود و بعد از آن استفاده کنند، شاید این اتفاق هرگز نیفتد، بنابراین باید استفاده از این دیواره را آغاز کنند و حتی می توان مسابقات قهرمانی استان و رقابت های ملی را روی آن برگزار کرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه خوب کوهنوردی کرمانشاه در کشور، گفت: این هیات طی سالهای اخیر جهش قابل توجهی داشته و به یکی از استانهای فعال کشور تبدیل شده است.

زارعی تصریح کرد: فعالیت های هیات کوهنوردی کرمانشاه در حوزه آموزش باعث شده تا جزو پنج استان اول کشور باشد، در حالیکه تا چندسال پیش استان ۳۱ کشور بود.

وی به کسب سه مدال ورزشکار کرمانشاهی در المپیاد استعدادهای برتر کوهنوردی کشور در سالجاری هم اشاره کرد و گفت: آرین امیری ورزشکار نوجوان کرمانشاهی که در این رقابت ها توانست سه مدال برای کرمانشاه بگیرد، از نوابغ  کوهنوردی کشور است و باید کمک کنیم که در ادامه راه استعدادش از بین نرود.

به گزارش صلح خبر، منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز طی سخنانی بااشاره به گستردگی بعد همگانی رشته کوهنوردی، عنوان کرد: باتوجه به اینکه کوهنوردی طرفداران و علاقمندان زیادی بین مردم دارد، باید به بخش همگانی آن توجه ویژه ای شود.

وی افزود: باتوجه به این شرایط انتظار می رود که به منظور کاهش حوادث کوهستان، دوره های آموزشی بیشتری برای مردم برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه یکی از مطالبات استان را در بحث کوهنوردی برگزاری جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون عنوان کرد و گفت: از فدراسیون درخواست می کنیم که این رویداد را در تقویم سالانه خود قرار دهد.

وی در پایان بااشاره به نیمه کاره ماندن پروژه دیواره سنگنوردی مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه، عنوان کرد: برای مسقف کردن این پروژه حدود دو میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که امیدواریم به صورت کامل تخصیص پیدا کرده و برای سال آینده پروژه را تکمیل کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید