امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 541166 |
تاریخ انتشار : 19 فروردین 1403 - 15:41 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/همدان معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات عید فطر شاهد حضور گردشگران بیشتری در همدان باشیم و به‌همین منظور شهرهای جایگزین برای پذیرش مسافران در استان همدان تعیین شد. علی خاکسار اظهار کرد: طبق بررسی‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد ظرفیت هتل‌ها و ۳۵ درصد […]

صلح خبر/همدان معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات عید فطر شاهد حضور گردشگران بیشتری در همدان باشیم و به‌همین منظور شهرهای جایگزین برای پذیرش مسافران در استان همدان تعیین شد.

علی خاکسار اظهار کرد: طبق بررسی‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد ظرفیت هتل‌ها و ۳۵ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی استان همدان برای تعطیلات عید فطر رزرو شده‌ است.

وی افزود: هر سال همدان در این ایام به علت نزدیک بودن به پایتخت مقصد مسافران پایتخت‌نشین بیشتری است و در تلاش هستیم با همکاری همه دستگاه‌ها شرایط مناسب‌تری را برای حضور گردشگران در این تعطیلات مهیا کنیم.

خاکسار یادآور شد: در سال‌های قبل از شیوع کرونا هم در چنین ایامی استان مقصد سفر مسافران بی‌شماری بود و برای اسکان مسافران مجبور می‌شدیم سالن‌های ورزشی و دیگر مراکز اضطراری را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به چرخه میزبانی از گردشگران اضافه کنیم، از این‌رو در سال‌جاری نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به ظرفیت اسکان رسمی استان که افزون ۴۲۰۰ تخت است، مطرح کرد: به علت بازگشت دانش‌آموزان به مدارس پس از نوروز نمی‌توانیم از ظرفیت مدارس استفاده کنیم بنابراین از مهمانسراهای اداری برای اسکان کمک خواهیم گرفت که در این زمینه هماهنگی‌های اولیه با دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

خاکسار بیان کرد: با هماهنگی و تأکید ستاد خدمات سفر کشور، ستاد خدمات سفر استان‌ها آمادگی پذیرش مسافر را از آغاز نوروز تا پایان عید فطر دارند و البته در کنار این هماهنگی‌ها نظارت‌های لازم را در زمینه ارائه خدمات گردشگری مطلوب با پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی در همدان همزمان با سایر استان‌ها انجام شده است.

وی گفت: راهنمایان گردشگری نیز برای ارائه توضیحات تخصصی گردشگری به میهمانان استان در موزه‌ها حضور خواهند داشت و از آنجا که معرفی ظرفیت‌های گردشگری کمتر شناخته شده به توزیع سفر در استان کمک خواهد کرد، از توانمندی راهنمایان گردشگری و معرفی این مناطق در مراکز اصلی گردشگری استان کمک خواهیم گرفت.

خاکسار بر آمادگی شهرستان‌های استان برای جذب گردشگر اشاره و تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود آمار حضور گردشگران در همدان بالا باشد. بنابراین شهرهای جایگزین را همانند نوروز برای پذیرش مسافران در استان معرفی خواهیم کرد که در حال حاضر ملایر، نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ شهرهای جایگزین هستند که در صورت تکمیل ظرفیت اقامتی همدان از این شهرستان‌ها کمک خواهیم گرفت.

وی به ظرفیت بخش خصوصی در استان همدان اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در استان با ارائه برنامه‌های مدون در میزبانی از گردشگران اعلام آمادگی کرده تا گردشگران تعطیلات سه روزه عید فطر را در همدان به خوبی سپری کنند.

به گزارش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در پایان اعلام کرد: ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی ۹ صبح تا ۱۹ است و در صورت استقبال بیش از حد، قابل افزایش خواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید