امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 519461 |
تاریخ انتشار : 05 مهر 1402 - 7:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سنای ایالات متحده به یک توافق موقت در مورد لایحه هزینه‌های مورد نیاز برای جلوگیری از بحران بودجه فدرال دست یافته و قانونگذاران با کاهش نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار کمک پیشنهادی به اوکراین پس از عقب‌نشینی برخی جمهوری خواهان موافقت کرده‌اند. به گزارش صلح خبر،‌ به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقام‌های احزاب جمهوری […]

سنای ایالات متحده به یک توافق موقت در مورد لایحه هزینه‌های مورد نیاز برای جلوگیری از بحران بودجه فدرال دست یافته و قانونگذاران با کاهش نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار کمک پیشنهادی به اوکراین پس از عقب‌نشینی برخی جمهوری خواهان موافقت کرده‌اند.

به گزارش صلح خبر،‌ به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقام‌های احزاب جمهوری خواه و دموکرات اعلام کردند، بحث‌های مربوط به بودجه سه‌شنبه شب در سنای آمریکا پایان یافت و حمایت لازم برای رای گیری نهایی به دست آمده است.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در روزهای اخیر دموکرات‌های سنا و جمهوری‌خواهان با حسن نیت کار کردند تا به توافقی بر سر راه حلی دست پیدا کنند که بودجه دولت را تامین و از تعطیلی جلوگیری کند.

بر اساس گزارش‌ها، لایحه مذکور۶.۲ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد که کاهش قابل توجهی از حدود ۲۵ میلیارد دلاری است که در ابتدا دموکرات‌ها به دنبال آن بودند. با اینکه به نظر می‌رسد تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان بسته کمکی کمتری را پذیرفته‌اند، برخی از اعضای جمهوری‌خواه وعده داده‌اند که با هرگونه اقدامی که شامل تامین مالی برای کی‌یف باشد، مخالفت کنند.

رند پل،‌ سناتور لیبرال نیز در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: این سیاست بدی است که کشور خودمان را برای ارسال پول به اوکراین ورشکست کنیم. من با تصویب بی‌دردسر لایحه هزینه‌ای که شامل بودجه برای اوکراین باشد، موافقت نمی‌کنم. مسؤولین این لایحه یا باید آن را حذف کنند یا باید در هر مرحله با من مبارزه کنند.

وی همچنین سران دو حزب را مورد استحضاء قرار داد و تصویری از شومر و میچ مک‌کانل، دیگر قانونگذار جمهوری خواه را با این زیرنویس پست کرد «به صورت‌هایشان نگاه کنید وقتی که فهمیدند باید به در جریان تعطیلی دولت بجای نیروهای دولت آمریکا به نیروهای دولت اوکراین پول بپردازند. ارزشش را دارد؟ نه واقعا تاسف بار است.»

با این حال، در حالیکه به نظر می‌رسد سنا با وجود مخالفت رند پل، به توافق بر سر بودجه نزدیک است، این لایحه باید با نسخه جداگانه‌ای که از طریق مجلس پیش می‌رود، تطبیق داده شود. قانونگذاران کنگره تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ فرصت دارند تا قوانین نهایی را برای امضای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ارائه کنند، در غیر این صورت خطر تعطیلی وجود دارد.

از طرفی باید دید که آیا کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، تغییرات سنا در لایحه هزینه‌ها را می‌پذیرد، با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان کنگره به دنبال کاهش بیشتر بودجه هستند و صریح‌تر با کمک اوکراین مخالفت کرده‌اند. اوایل روز سه‌شنبه نیز رهبر مجلس نمایندگان گفت که در مورد لایحه سنا به صورت «فرضی» صحبت نمی‌کند؛ اما پیشنهاد کرد که حزب جمهوری خواه به دنبال افزایش بودجه مرزی در نسخه خود خواهد بود.

اگرچه مقام‌های ارشد کاخ سفید پیشتر هشدار داده بودند که تعطیلی دولت می‌تواند به ارسال کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف ضربه بزند؛ اما به نظر می‌رسد که پنتاگون خود با این ادعاها در تناقض است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید