امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 531655 |
تاریخ انتشار : 05 دی 1402 - 10:19 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کهگیلویه و بویراحمد رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی پیست اسکی کاکان یاسوج خبر داد. «حمید زرافشان» در گفت و گو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار صلح خبر افزود: پیست اسکی کاکان برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانه در حال آماده سازی است و به محض بارش برف […]

صلح خبر/کهگیلویه و بویراحمد رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی پیست اسکی کاکان یاسوج خبر داد.

«حمید زرافشان» در گفت و گو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار صلح خبر افزود: پیست اسکی کاکان برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانه در حال آماده سازی است و به محض بارش برف به حد استاندارد برسد، عملیات برف کوبی انجام می شود و پیست فعالیت خود را شروع می کند.

وی اظهارکرد: پیست اسکی کاکان واقع در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگر پذیر و زمستان گردی در این استان است که هر ساله مقصد هزاران نفر گردشگر و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی از سراسر کشور بخصوص جنوب است که عمر ۳۰ ساله‌ای دارد و نیازمند بروز رسانی تجهیزات هستیم.

رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای توسعه این پیست نیازمند کمک، عزم جدی و اعتبار ویژه هستیم، خاطرنشان کرد: تعمیر دستگاه‌های برفکوب از یک ماه پیش تاکنون آغاز شده و دلیل تاخیر هم به علت نبود اعتبارات لازم بود.

زرافشان با بیان اینکه تعمیر و راه اندازی پیست اسکی کاکان یاسوج حدود ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: این پیست نیازمند توسعه عرضی و طولی است و باید در طرح و برنامه‌های توسعه ای استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: بارش برف امسال در دو مرحله، به اندازه‌ای نبود که دستگاه پیست کوب آن را بکوبد، اما این آمادگی وجود دارد با بارش برف مناسب و استاندارد برف کوبی را انجام دهیم.

پیست اسکی یاسوج نیازمند عزم جدی و اعتبار ویژه است

رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات پیست اسکی کاکان یاسوج تاکید کرد: بالابر این پیست حدود ۳۰ سال عمر دارد، فرسود، قدیمی و بشقابی است که باید تبدیل به «تل.سی.اژ» شود و برای تحقق این مهم ۱۵ میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

زرافشان تصریح کرد: بدلیل مشکلاتی که پیست اسکی دارد و بخش خصوصی هم از سرمایه گذاری در این مکان ورزشی و تفریحی و گردشگرپذیر استقبال نمی کند، بجای پرورش ورزشکار به تعمیر کار تبدیل شده ایم.

وی ادامه داد: فنس کشی این پیست هم بدلیل ریزش های زمین از بین رفته است که نیازمند توجه است.

رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تیوپ بازی در پیست اسکی و محدوده آن ممنوع است و از مردم انتظار داریم از این اقدام خطرناک خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

 انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید