امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 464547 |
تاریخ انتشار : 20 فروردین 1401 - 10:39 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

یک شبکه عبری زبان اعلام کرد که نخست وزیر اسرائیل به دنبال حمله روز پنجشنبه در تل‌آویو که در جریان آن ۳ اسرائیلی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند، به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیام داد. به گزارش صلح خبر، به نقل از ارم نیوز، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که نفتالی […]

یک شبکه عبری زبان اعلام کرد که نخست وزیر اسرائیل به دنبال حمله روز پنجشنبه در تل‌آویو که در جریان آن ۳ اسرائیلی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند، به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیام داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از ارم نیوز، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل به دنبال حمله پنج‌شنبه در تل‌آویو، در نامه‌ای به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته که پدر فرد مهاجم را از مستمری بازنشستگی که از تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت می‌کند، محروم سازد.
این شبکه به نقل از منابع اسرائیلی اعلام کرد که اسرائیل اعتقاد زیادی ندارد که این اتفاق بیفتد. اما موضوع پرداخت پول به عاملان این حملات در تمامی دیدارهای اخیر محمود عباس و بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل مطرح شده است.
براساس این گزارش اسرائیل در پیامی دیگر به تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار کنترل تسلیحات و افزایش همکاری‌های امنیتی این تشکیلات با نهادهای اطلاعاتی و ارتش اسرائیل در شهر جنین شد.
قابل ذکر است که در جریان حمله پنج‌شنبه در تل‌آویو، پایتخت اسرائیل،‌ ۳ تن کشته و بیش از ۱۰ تن نیز مصدوم شدند.
پس از این عملیات، نفتالی بنت اعلام کرد که به سرویس‌های امنیتی اسرائیل، به ویژه ارتش و سرویس امنیتی(شاباک)، آزادی عمل کامل برای متوقف کردن عملیات فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی‌ها داده شده است.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین حمله مسلحانه در مرکز تل‌آویو را محکوم کرد و تاکید کرد که کشتار غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی تنها به وخامت بیشتر اوضاع منجر می‌شود.
عباس با اشاره به اینکه چرخه خشونت موید این است که صلح پایدار، همه‌جانبه و عادلانه کوتاه‌ترین و صحیح‌ترین راه برای تأمین امنیت و ثبات برای فلسطین است، نسبت به سوءاستفاده از این حادثه برای انجام حملات و واکنش‌ها علیه فلسطینی‌ها توسط شهرک نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید