امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 527452 |
تاریخ انتشار : 29 آبان 1402 - 12:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به عنوان میزبان دپیلمات‌های کشورهای عرب و مسلمان، با اشاره به تشدید جنگ غزه، تاکید کرد که «اقدام بی‌درنگ» جهان در راستای فرونشاندن آتش جنگ، الزامی است. هیئتی از وزرای خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، اندونزی، مصر، عربستان سعودی و اردن […]

به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به عنوان میزبان دپیلمات‌های کشورهای عرب و مسلمان، با اشاره به تشدید جنگ غزه، تاکید کرد که «اقدام بی‌درنگ» جهان در راستای فرونشاندن آتش جنگ، الزامی است.
هیئتی از وزرای خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، اندونزی، مصر، عربستان سعودی و اردن و همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، این هفته با هدف گفت‌وگو در راستای «تنش‌زدایی جنگ جاری بین فلسطین و اسرائیل»، در پکن گرد هم آمده‌اند.
وانگ یی خطاب به وزرای کشورهای میهمان گفت: بیایید با همکاری یکدیگر، شرایط در غزه را به سرعت تعدیل کنیم و در سریع‌ترین زمان ممکن صلح را به خاورمیانه بازگردانیم.
وی تاکید کرد: فاجعه‌ای انسانی در غزه در حال وقوع است. شرایط غزه تمام کشورهای جهان را تحت‌الشعاع قرار داده و حس درونی انسان درباره درست و غلط و مولفه اصلی انسانیت را زیر سوال برده است.
دیپلمات ارشد چین تصریح کرد: جامعه بین‌الملل باید بلافاصله اقدام کرده و با اتخاذ تدابیر کارساز، از گسترش این تراژدی جلوگیری کند.
وانگ یی همچنین خاطرنشان کرد: پکن همیشه دوست خوب و برادر کشورهای عرب و مسلمان بوده است. ما همواره قاطعانه از حقوق مشروع و منافع کشورهای عربی و مسلمان دفاع و قاطعانه از تلاش‌های مردم فلسطین برای احیای حقوق ملی مشروع‌ و منافع‌شان حمایت کرده‌ایم. چین قطعانه حامی عدالت و برابری در این جنگ است.
پس از بالا گرفتن تنش در اراضی اشغالی در هفتم اکتبر(۱۵ مهر)، مقامات چینی از جمله وزیر خارجه این کشور، خواستار آتش‌بس فوری و آرام کردن شرایط در غزه شده‌اند.
به‌دنبال عملیات بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی، اشغالگران در اقدامی وحشیانه نوار غزه را هدف بمباران بی‌وقفه قرار داده‌اند به طوری که براساس اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه «در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۱۳۰۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که در این میان، نام بیش از ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن به چشم می‌خورد.»

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید