امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 506436 |
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1402 - 9:09 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

ولادیمیر پوتین اعلام کرد اوکراین در نقشه وجود نداشت و این مقامات اتحاد جماهیر شوروی در مسکو بودند که دولتی به نام اوکراین را در قلمرو امپراتوری روسیه تشکیل دادند. به گزارش صلح خبر، به نقل از اسپوتنیک، اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با والری زورکین، رئیس دادگاه قانون اساسی بیان شد که […]

ولادیمیر پوتین اعلام کرد اوکراین در نقشه وجود نداشت و این مقامات اتحاد جماهیر شوروی در مسکو بودند که دولتی به نام اوکراین را در قلمرو امپراتوری روسیه تشکیل دادند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از اسپوتنیک، اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با والری زورکین، رئیس دادگاه قانون اساسی بیان شد که نقشه فرانسوی مربوط به قرن هفدهم را به رئیس جمهوری تحویل داد. این نقشه سرزمین‌هایی که بخشی از روسیه تزاری، قفقاز و مشترک المنافع لهستان-لیتوانی بودند را نشان می داد. به طور مشخص نشان می‌داد که اوکراین هیچ وجود خارجی در این نقشه ندارد.

رئیس دادگاه قانون اساسی روسیه به رئیس جمهوری این کشور رونوشتی از نقشه‌ای که در نیمه قرن هفدهم در دوران لودویک چهاردهم پادشاه فرانسه ترسیم شده بود را نشان داد. وی این نکته را خاطرنشان کرد که اوکراین در آن دیده نمی‌شود.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که هیچ اوکراینی تا پیش از ایجاد جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین در تاریخ بشریت وجود نداشته است.

پوتین در حالی که به این نقشه کمیاب نگاه می‌کرد، گفت: “دولت شوروی، جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین را تأسیس کرد و این مشخص است. قبل از آن در تاریخ بشریت اوکراین وجود نداشت.”

مقامات شوروی در ۳۰ دسامبر ۱۹۲۲ در چارچوب نظام اداری جدید این کشور پس از انقلاب سوسیالیستی روسیه در سال ۱۹۱۷، تشکیل جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین را در قلمرو امپراتوری روسیه اعلام کردند.

زورکین با تاکید بر تعداد زیادی گمانه زنی در خصوص تاریخ اوکراین اظهار کرد: “چرا من این را آوردم؟ در آن اوکراین وجود ندارد”.

پوتین نیز خاطرنشان کرد که قلمرو اوکراین معاصر هیچ زمانی در ترکیب مشترک المنافع لهستان- لیتوانی قرار نداشته و بعدها زیر مجموعه امپراتوری روسیه شده است.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: بعد از انقلاب اکتبر، تشکل‌های شبه دولتی شروع به شکل گیری کردند و دولت شوروی اوکراین شوروی را ایجاد کرد.

رئیس جمهوری روسیه در آغاز سال گذشته میلادی نیز اعلام کرده بود که اوکراین امروز را می‌توان با پایه و اساس کامل “اوکراین ولادیمیر ایلیچ لنین” نامید، زیرا که وی معمار و بنیانگذار آن بود که این مطلب توسط اسناد موجود در مرکز اسناد تایید می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید