امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 517632 |
تاریخ انتشار : 12 شهریور 1402 - 18:20 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به نقل از شهاب نیوز، الصدیق الصور، دادستان کل لیبی دستور داد که کمیته تحقیقی برای بررسی دقیق دیدار هفته گذشته نجلا المنقوش، وزیر خارجه برکنارشده لیبی و ایلی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ایتالیا تشکیل شود. دفتر دادستان کل لیبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد: ما گزارش‌های تخلف […]

به نقل از شهاب نیوز، الصدیق الصور، دادستان کل لیبی دستور داد که کمیته تحقیقی برای بررسی دقیق دیدار هفته گذشته نجلا المنقوش، وزیر خارجه برکنارشده لیبی و ایلی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ایتالیا تشکیل شود.

دفتر دادستان کل لیبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد: ما گزارش‌های تخلف وزیر خارجه لیبی از قانون قطع روابط با اسرائیل را دریافت کرده‌ایم. بر این اساس دادستان کل لیبی دستور داد که کمیته تحقیقی تشکیل شود و زیان‌های وارده به منافع لیبی در نتیجه این دیدار را با توجه به گزارش‌های دستگاه اطلاعاتی برآورد کند.

بنا بر این بیانیه، این کمیته موظف شده است تا اقدامات لازم جهت اجرای بازپرسی از خوانده‌شدگان از جمله استماع اظهارات اشخاصی که ممکن است به روشن‌نمودن ابعاد این دیدار کمک کند را صورت بدهد.

بر اساس ماده قانون ۶۲ لیبی صادره سال ۱۹۵۷ تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی لیبیایی از هرگونه توافق مستقیم یا با واسطه با هیئت‌ها، اشخاص مقیم، دارندگان مدارک هویتی، کارگزاران یا نمایندگان رژیم صهیونیستی منع شده‌اند.

بر این اساس هر شخص حقیقی یا حقوقی اهل لیبی که از این قانون تخلف کند به ۳ تا ۱۰ سال زندان و یا پرداخت غرامت مالی محکوم خواهد شد.

گفتنی است ۲۷ آگوست گذشته، اطلاعاتی درباره دیدار محرمانه میان نجلا المنقوش، وزیر خارجه لیبی و ایلی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تحت نظارت ایتالیا فاش شد. این دیدار با خشم گسترده مردم و احزاب سیاسی لیبی مواجه شد و صدها تن از مردم این کشور در شهرهای طرابلس، الزاویه، بنغازی و المرج در مخالفت با این رخ‌داد دست به تظاهرات زدند. از سوی دیگر عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی نیز پس از افشای این اخبار، المنقوش را از کار بر کنار کرد.

310310

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید