امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 490168 |
تاریخ انتشار : 22 آذر 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

اسقف اعظم سرکیس داویدیان در دیدار رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها گفت: ما خواهان صلح و امنیت برای تمام بشریت هستیم و دعا می‌کنیم به هیچ عنوان ستیزه جویی ادامه پیدا نکند، چون به ضرر بشر و بر خلاف اهداف آفرینش نزد خداوند متعال است. به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی […]

اسقف اعظم سرکیس داویدیان در دیدار رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها گفت: ما خواهان صلح و امنیت برای تمام بشریت هستیم و دعا می‌کنیم به هیچ عنوان ستیزه جویی ادامه پیدا نکند، چون به ضرر بشر و بر خلاف اهداف آفرینش نزد خداوند متعال است.

به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیأت همراه ضمن بازدید از شورای خلیفه‌گری ارامنه کاتولیک ایران با عالیجناب اسقف اعظم سرکیس داویدیان، رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه کاتولیک ایران، دیدار و گفت‌وگو کرد.
ضیایی در سخنانی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: همزیستی بین ادیان یک فرهنگ دیرینه در ایران است که قدمت آن ریشه در قرون گذشته دارد و ما در نظر داریم که این فرهنگ همزیستی را به مردم جهان معرفی کنیم.
رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها افزود: به منظور اشاعه فرهنگ مودت و دوستی و همچنین ضرورت امنیت، یکی از محورهای مهم اجلاس‌های گفت‌وگوی ادیان را موضوع «صلح و امنیت» در نظر گرفتیم و در گفت‌وگوهای دینی به این مقوله می‌پردازیم.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس رهبران ادیان سراسر جهان در سال آینده از اسقف اعظم سرکیس داویدیان و مرجعیت ارامنه کاتولیک جهان برای حضور در این اجلاس دعوت کرد.
سپس، هایده رمضان رستم آبادی، رئیس گروه مسیحیت کاتولیک و یهودیت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها گفت: هیأتی به زودی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عازم لبنان خواهد بود و دیدار با رهبر ارامنه کاتولیک جهان را نیز در برنامه‌های خود منظور داشته است که امیدواریم این دیدار انجام شود.
اسقف اعظم داویدیان در این دیدار، گفت: ما همیشه طرفدار امنیت و آرامش هستیم و برای برقراری صلح در همه جای دنیا دعا می‌کنیم.
وی افزود: عالیجناب پاپ فرانسیس نیز همیشه در خطابه‌های خود جنگ و خونریزی را محکوم و بر صلح، صفا و دوستی تأکید دارند و برای  تمامی مردم جهان دعا می‌کنند.
رئیس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران ابراز امیدواری کرد که ای کاش تمامی پول‌هایی که برای خرید سلاح صرف می‌شود، برای رفع فقر و گرسنگی در جهان از جمله در آفریقا و آسیا هزینه می‌شد.
وی ادامه داد: ما همواره خواهان صلح و امنیت برای تمام بشریت هستیم و دعا می‌کنیم به هیچ عنوان ستیزه جویی ادامه پیدا نکند، چون به ضرر بشر و بر خلاف اهداف آفرینش نزد خداوند متعال است.
اسقف اعظم داویدیان ضمن استقبال از این موضوع اظهار داشت: عالیجناب رافائل بیست و یکم در حال حاضر رهبری ارامنه کاتولیک جهان را برعهده دارد و در بیروت مستقر است و برای ملاقات هیأت ایرانی با ایشان هماهنگ می‌کنم.
وی اظهار داشت: برخی از ایرانیان مسیحی مقیم کشورهای دیگر نظیر آلمان به هنگام حضور خود در جمهوری اسلامی ایران و شرکت در مراسم‌های مذهبی کلیسای گریگور مقدس می‌گویند ما هنگامی که تصاویر این مراسم‌های مذهبی را به هم کیشان خود نشان می‌دهیم، موجبات تعجب آنها را ایجاد می‌کنیم و علیرغم تبلیغات دروغین رسانه‌های غربی با واقعیت‌های موجود ایران و تمام ایرانیان اعم از مسلمان و غیر مسلمان آشنا می‌شوند.
بنابر اعلام این خبر، علی اصغر عامری، معاون مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و انسیه قنادزاده، مسئول گروه ادیان و آئین‌های شرقی و آواکیان این مرکز و اعضای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران نیز در این دیدار حضور داشتند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید