امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 475302 |
تاریخ انتشار : 21 تیر 1401 - 8:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/لرستان مدیرکل سازمان‌زندان‌های لرستان گفت: ۱۵۸ فقره وام برای اشتغالزایی زندانیان در استان پرداخت شده است. عبدالمجید کشوری اظهار کرد: تمام کارها و اقداماتی که برای زندانیان انجام می‌دهیم به خاطر اینکه فشار روی مددجو کم شود. وی با اعلام اینکه در سی ماه گذشته ۱۰۷۳ نفر از زندانیان بدهکار مالی با مبلغ ۷۳ میلیارد […]

صلح خبر/لرستان مدیرکل سازمان‌زندان‌های لرستان گفت: ۱۵۸ فقره وام برای اشتغالزایی زندانیان در استان پرداخت شده است.

عبدالمجید کشوری اظهار کرد: تمام کارها و اقداماتی که برای زندانیان انجام می‌دهیم به خاطر اینکه فشار روی مددجو کم شود.
وی با اعلام اینکه در سی ماه گذشته ۱۰۷۳ نفر از زندانیان بدهکار مالی با مبلغ ۷۳ میلیارد تومان بدهی، از زندان‌های لرستان رهایی یافتند، اضافه کرد: بخش اعظمی از این بدهی را هیات صلح و سازش با شکات ارتباط گرفته و تخفیف گرفتند، مقدار زیادی از این بدهی تسهیلاتی است که زندانی پرداخت می‌کند و مقداری از آن را نیز سازمان پرداخت می‌کند.
مدیرکل سازمان‌زندان‌های لرستان در خصوص اقدامات فرهنگی و تاثیر آن بر وقوع جرم، گفت: کار فرهنگی در بلند مدت جوابگوست و هر جایی که ورود تخصصی در بحث اصلاح و تربیت داشتیم و از وجود روانشناس و مددکار استفاده و مشکلات مددجویان را شناسایی کردیم نرخ وقوع جرم به شدت کاهش پیدا کرده است.
کشوری با اشاره به اینکه سازمان وظیفه دارد  آنچه در توان دارد برای خانواده زندانیان انجام دهد اما متاسفانه هم منابع محدود است و هم سقف درآمد و اعتبار انجمن‌های حمایت از زندانیان از طریق خیرین تامین می‌شودبیان کرد: بیان کرد: این منابع را مدیریت می‌کنیم و براساس اولویت بندی به خانواده مددجویان کمک می‌کنیم.
وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش این انجمن‌ها هستند، افزود: ۶۷ هزارو ۷۲۶ مورد مشاوره توسط روانشناس و جامعه‌شناس برای خانواده مددجویان انجام شده است.
مدیرکل سازمان‌زندان‌های لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار مورد کمک‌های حمایتی اعم از  نقدی و غیرنقدی و موردی به خانواده اهدا شده است، عنوان کرد: ۶۷۹ مورد بازدید از خانواده زندانیان از سوی مسئولین سازمان زندان‌های استان انجام شده است.
کشوری اضافه کرد: ۱۵۸ فقره وام برای اشتغالزایی برای زندانیان در نظر و تخصیص داده شده است.
وی گفت: اواخر سال گذشته وام تبصره ۱۶ با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان به زندانیان لرستانی که از زندان آزاد شدند اختصاص داده شد تا این افراد توسط بخش خصوصی به کار گرفته شوند و براساس آن هر واحدی به ازای دریافت ۵۰ میلیون تومان یک زندانی را بکار گیرد.
مدیرکل سازمان‌زندان‌های لرستان بیان کرد: عده‌ای زندانیان واجد شرایط در بخش زنبورداری و صنایع چوب به کار گرفته شدند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید