امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 44976 |
تاریخ انتشار : 20 دی 1394 - 13:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دانش > نجوم – شرکت اسپیس ایکس قصد دارد در ۲۷ دی(۱۷ ژانویه) دست به پرتاب یک موشک دیگر فالکون بزند. این بار اما قرار است این شرکت فرود فالکون ۹ را روی سکویی شناور در دریا امتحان کند. فالکون ۹ متعلق به شرکت اسپیس ایکس در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ موفق شد با فرود کنترل شده […]

دانش > نجوم – شرکت اسپیس ایکس قصد دارد در ۲۷ دی(۱۷ ژانویه) دست به پرتاب یک موشک دیگر فالکون بزند. این بار اما قرار است این شرکت فرود فالکون ۹ را روی سکویی شناور در دریا امتحان کند.

فالکون ۹ متعلق به شرکت اسپیس ایکس در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ موفق شد با فرود کنترل شده عمودی در پایگاه فضایی Landing Zone 1 در پایگاه نیروی هوایی کیپ کارناوال در فلوریدا، در تاریخ جاودانه شود. اکنون اما این شرکت تصمیم دارد یک هفته دیگر فرود سخت روی سکوی شناوری در دریا را برای سومین بار امتحان کند. 

شرکت اسپیس ایکس پیش از این در سال ۲۰۱۵ دوبار برای فرود عمودی در دریا اقدام کرده بود که با شکست مواجه شد. قرار است این موشک ماهواره JASON-3 هم به فضا ببرد. فرود عمودی روی سکوی شناور به خاطر مسائل مختلف از جمله حرکت سکو و کوچک بودن محل فرود بسیار سخت‌تر از فرود روی زمین است. اما اسپیس ایکس اعلام کرده که در صورت محقق شدن این فرود هزینه‌های پرتاب موشک فالکون ۹ بسیار کمتر خواهد شد.

اگر تصاویر پرتاب فالکون ۹ را دیده باشید حتماً دیده‌اید که موشک در یک خط مستقیم حرکت نمی‌کند. به همین خاطر اگر بخواهد روی زمین و در نزدیک جایی که پرتاب شده فرود بیاید باید یک مسیر طولانی افقی و قائم را طی کند. اما با یک سکوی شناور که در محلی دوتر از محل پرتاب در اقیانوس منتظر است می‌توان هزینه‌ها را بسیار پایین آورد.

موشکی که قرار است در این پروژه روی یک سکو در دریا فرود بیاید، متفاوت و کمی قدیمی‌تر از موردهای قبلی است و آخرین موشک از سری Falcon 9 v1.1 محسوب می‌شود که برای فرود در دریا طراحی شده است. بعد از این، شرکت اقدام به ساخت سری جدید و قدرتمندتر موشک‌های فالکون 9 کرد که نیروی پرتابی قوی‌تری دارند و به همین دلیل هم با مکانیزم ساده‌تری فرود می‌آیند. پرتاب جدید قرار است از پایگاه هوایی وندنبرگ (Vandenberg) در کالیفرنیا صورت بگیرد.

۵۴۵۴

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!