امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 518771 |
تاریخ انتشار : 31 شهریور 1402 - 1:00 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پاکستان تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به مسجد الاقصی طی روزهای اخیر را شدیداً محکوم کرد و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر شد. «ممتاز زهرا بلوچ»، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در یک نشست خبری تاکید کرد […]

به گزارش صلح خبر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پاکستان تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به مسجد الاقصی طی روزهای اخیر را شدیداً محکوم کرد و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر شد.
«ممتاز زهرا بلوچ»، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در یک نشست خبری تاکید کرد که پاکستان تعرض اخیر گروهی از افراط‌گرایان اسرائیلی تحت نظارت نیروهای امنیتی به مسجد الاقصی را به شدت محکوم می‌کند.
وی افزود که ادامه چنین حوادث ناگواری نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است و موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان می‌شود.
بلوچ افزود: «پاکستان مجدداً از جامعه بین‌الملل می‌خواهد تا برای پایان دادن به اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی و حمایت از صلح، امنیت و ثبات در خاورمیانه عمل کند.»
پاکستان همچنین بار دیگر جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم کرد.
این بیانیه وزارت خارجه پاکستان پس از آن منشتر شد که شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح چهارشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیست از طریق ورودی باب المغاربه به مسجدالاقصی تعرض کردند.
در جریان این تعرض، نظامیان صهیونیست به طور گسترده در دروازه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی مستقر شده و اقدام به حمایت از تعرض صهیونیست‌ها کردند.
این در حالی است که در روزهای اخیر فراخوان‌های صادره از سوی گروه‌های افراط گرای صهیونیست برای تشدید تعرضات علیه مسجدالاقصی افزایش پیدا کرده است. اعیاد یهودی از روز جمعه گذشته آغاز شده و طی آن صهیونیست‌های افراطی از نیت خود برای انجام تعرضات گسترده به مسجدالاقصی خبر داده‌اند.
روز سه شنبه نیز، شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیست از طریق ورودی باب المغاربه به مسجدالاقصی تعرض کردند. در جریان این تعرض، نظامیان صهیونیست به طور گسترده در دروازه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی مستقر شده و اقدام به حمایت از تعرض صهیونیست‌ها کردند.
همچنین شهرک نشینان در ایام اعیاد یهودی، به طور گسترده در اطراف دیوار براق تجمع کرده و مشغول به جا آوردن مناسک تلمودی هستند.
اوقاف اسلامی قدس اشغالی در این باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست از صبح در اقداماتی تحریک‌آمیز به مسجدالاقصی تعرض کرده و اقدام به برگزاری مناسک تلمودی کردند.
در پی تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها گروه‌های ملی و اسلامی فلسطینی در قدس با صدور بیانیه‌ها و فراخوان‌هایی بر لزوم حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی جهت حمایت و حفاظت از آن تاکید ورزیدند.
قبل از آن در روز یکشنبه نیز همزمان با اعیاد یهودی، ده‌ها شهرک‌نشین اشغالگر تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند. اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی برای تأمین امنیت شهرک‌نشینان در جریان تعرض به مسجد الاقصی به مناسبت سال نو عبری، جوانان فلسطینی را از محوطه‌های این مسجد بیرون راندند. در جریان این اقدام، یهودا گلیک عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی نیز همراه با شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی تعرض کرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید