امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 513354 |
تاریخ انتشار : 08 مرداد 1402 - 8:19 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد وضعیت تمرینی نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو توضیحاتی ارائه داد. به گزارش صلح خبر، بازی‌های آسیایی هانگژو اول مهر ماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی آغاز می‌شود و فدراسیون‌های ورزشی در حال آماده‌سازی تیم‌های خود برای حضور در این رویداد هستند. دوومیدانی ایران در این بازی‌ها ۹ سهمیه شامل ۶ […]

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد وضعیت تمرینی نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش صلح خبر، بازی‌های آسیایی هانگژو اول مهر ماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی آغاز می‌شود و فدراسیون‌های ورزشی در حال آماده‌سازی تیم‌های خود برای حضور در این رویداد هستند.

دوومیدانی ایران در این بازی‌ها ۹ سهمیه شامل ۶ مرد و ۳ زن دارد. تکلیف ۶ سهمیه تاکنون مشخص شده و قرار است حمیده اسماعیل‌نژاد، فرزانه فصیحی، احسان حدادی، حسن تفتیان، ‌مهدی صابری و حسین رسولی اعزام شوند. سه سهمیه باقی مانده هم پس از بررسی‌های فدراسیون مشخص خواهد شد.

حسن تفتیان که ماه‌هاست در اردوی خارج از کشور به سر می‌برد اکنون در فرانسه حضور دارد. این ورزشکار پس از کسب برنز دوی ۱۰۰ متر قهرمانی آسیا بار دیگر به فرانسه بازگشت. با اینکه قهرمانی آسیا ۲۵ تیر به پایان رسید اما مشخص نیست این ورزشکار تمرینات خود را آغاز کرده است یا نه. او در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تصاویر و فیلم‌هایی از  گردش خود در پاریس منتشر کرده است.

افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با صلح خبر به وضعیت تمرینات تفتیان اشاره و بیان کرد: آقای تفتیان گاهی عملکردش را برای ما ارسال می‌کند و مدیر تیم‌های ملی هم از او این را می‌خواهد. در بحث حرفه‌ای‌گری احسان حدادی در سطح اول و حسن تفتیان در سطح دوم قرار دارند و با توجه به تجاربی که این دو ورزشکار خوب دارند، از نظر آمادگی بدنی و پیک بدنی به نوعی خودشان مدیر خودشان هستند.

او در این مورد افزود: می‌دانند به چه شکلی بدنشان را به پیک لازم برسانند. خیلی نگران این موضوع نیستیم چون می‌دانیم تمریناتشان به موقع است. از طرفی تفتیان با مدالی که در قهرمانی آسیا آورد، نشان داد شرایط بدنی مناسبی دارد و تا بازی‌های آسیایی قطعا متفاوت خواهد بود چون پیک آمادگی بدنی این ورزشکار در بازی‌های هانگژو است. امیدوارم مشکلی نداشته باشد.

احسان حدادی در ایران تمرین می‌کند

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به شرایط تمرینی احسان حدادی اشاره و بیان کرد: حدادی ورزشکاری حرفه‌ای است و باید بدانیم از نظر بدنی چه شرایطی دارد. به همین دلیل کادر فنی ما باید از رکوردش مطلع باشد. تمریناتش را به خوبی جلو می‌برد و ما هم رضایت داریم. قرار است این هفته هم یک رکوردگیری انجام بدهیم.

او در پاسخ به این سوال که حدادی برنامه‌ای برای اردوی برون مرزی دارد، گفت: در  ایران تمرین می‌کند و فکر می‌کنم در فاصله یک ماه مانده تا بازی‌های آسیایی قصد خروج از کشور را ندارد اما اگر برنامه‌ای برای مسابقات برون مرزی داشته باشد حتما برایش فراهم می‌کنیم.

در مورد دوپینگ با کسی شوخی نداریم

داوری در واکنش به اینکه مهدی صابری که اخیرا در قهرمانی آسیا موفق به کسب نقره شد، با یک مربی کار می‌کند که شاگرد دوپینگی داشته و این موضوع موجب نگرانی شده است، بیان کرد: با کسی شوخی نداریم و از هر کسی که رکورد قابل قبولی داشته باشد، تست دوپینگ می‌گیریم. صابری هم تاکنون چند بار تست دوپینگ داده است.

او در این مورد افزود: از افکار ورزشکاران آگاه نیستیم اما صابری ورزشکار مودبی است و کارهایش را در چارچوب انجام می‌دهد. فرصت و اعتمادی که الان به او شده است را تا به حال نداشته و به همین دلیل نتیجه‌ای هم نگرفته بود. تمامی مکمل‌هایش تحت نظر کمیته پزشکی فدراسیون است. در مورد آن مربی هم موضوع به خرید مکمل برمی‌گردد که استاندارد لازم را نداشت. ورزشکار مقصر شناخته شد و به همین دلیل مربی همچنان به کار خود مشغول است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید