امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 475213 |
تاریخ انتشار : 20 تیر 1401 - 13:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

«ویکُنت دونیم‌ شده» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه غلامرضا امامی منتشر شد. به گزارش صلح خبر، این کتاب با تصویرگری امانوئل لوتزاتی در ۱۳۶ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۸۶ هزارتومان در نشر «هوپا» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.  در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: ویکنت راهی میدان نبرد می‌شود و با […]

«ویکُنت دونیم‌ شده» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه غلامرضا امامی منتشر شد.

به گزارش صلح خبر، این کتاب با تصویرگری امانوئل لوتزاتی در ۱۳۶ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۸۶ هزارتومان در نشر «هوپا» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: ویکنت راهی میدان نبرد می‌شود و با شلیک یک توپ دو نیم می‌شود، البته زنده می‌ماند! حالا دو ویکنت از میدان جنگ به خانه برگشته‌اند؛ نیمه چپ سراسر شر و پلیدی و نیمه راست همه نیکی و خیرخواهی است. نیمه شر در قصر ساکن است و نیمه خیر در مزرعه شب و روز کار می‌کند، اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. این دو نیمه همشهری‌ها را هم به دردسر انداخته‌اند و مردم نمی‌دانند با این دو شقه چه کنند. درست وقتی که پای عشق به میان می‌آید این دو نیمه رودرروی هم قرار می‌گیرند و رقابتی سخت درمی‌گیرد.. رویارویی خیر و شر با چاشتی طنز در این داستان شاهکار ایتالو کالوینو نویسنده بزرگ ایتالیایی است.
در معرفی نویسنده کتاب می‌خوانیم: ایتالو کالوینو (۱۹۲۳-۱۹۸۵) یکی از مشهورترین نویسندگان ایتالیایی قرن بیستم است. او در کوبا متولد شد اما از پنج‌سالگی به ایتالیا رفت و بیشتر عمرش را در آنجا به سر برد. از او نوشته‌های بسیاری در زمینه ادبیات داستانی و غیرداستانی منتشر شده است. کالوینو فارغ‌التحصیل ادبیات از دانشگاه تورین است و سبک نویسندگی‌اش بیشتر حال و هوای پست‌مدرن دارد.
کالوینو اردیبهشت سال ۱۹۵۳ سفری به ایران داشت و در این سفر از شیراز، اصفهان و یزد دیدن کرد. تخت جمشید، نقش رستم، آتشکده زردشتیان و کوچ عشایر قشقایی را دیدی هنرمندانه و ژرف نگریست و روایت کرد. آن سفر به نام «ایران» منتشر خواهد شد. 
کالوینو نویسنده‌ای است که با تخیلی شگفت، طنزی گزنده و دانشی گسترده، دنیایی تازه در ادبیات جهان پدید آورد. نوآوری‌های ممتاز و آفرینش‌های بی‌همتایش او را در شمار سرآمدان و بنیان‌گذاران ادبیات پست‌مدرن جهان جای داد. او با هجوی تلخ، به مدد تخیل یگانه‌اش، داستان‌هایی آفرید پررمز و زار؛ آمیزشی از سیاهی و روشنی، نور و سایه، شب و روز، ساده و دشوار. داستان‌هایش آمیخته‌ای است از واقعیت و خیال، طنز و تراژدی، درون و برون، گذشته و حال، کهنه و نو، رویا و تجربه.
 او با بهره‌گیری از گذشته و فولکلور غنی ایتالیا، پلی به حال می‌سازد و رنگین کمانی بدیع در آسمان ادب می‌آفریند. در داستان‌هایش، با طنزی شیرین، لبخندی تلخ بر لب می‌نشاند.
کالوینو عناصر و معیار اصلی ادبیات و داستان را چنین برمی‌شمارد: زیبایی و سبکی روشن، چالاکی، درستی و دقت، روشنی، پیچیدگی و چندگانگی، و در نهایت هماهنگی و سازگاری.
«ویکنت دونیم شده» داستان رویارویی داد و بیداد، خیر و شر، شادی و غم، حق و ناحق و نیکی و بدی است. داستان نبرد بی‌امان انسان است. گویی در هر لحظه آدمی درگیر گزینشی است در دوراهی راه اهورا و اهریمن، یزدان و شیطان.
 این کتاب قصه پرغصه انسان است، نمادی است از عشق و صلح، نمود مهر و کین، پاکی و پلشتی، زیبایی و زشتی، دوستی و دشمنی، آزادی و بردگی و شادی و غم. این کتاب بر پایه متن کامل از زبان ایتالیایی، با رعایت کپی‌رایت منتشر شده است.
 انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید