امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 29694 |
تاریخ انتشار : 22 مهر 1394 - 12:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جهان > آسیا و اقیانوسیه – همشهری‌آنلاین:گروه شبه‌نظامی طالبان افغانستان عکس جدیدی از ملاعمر، رهبر پیشین این گروه در دوران جوانی‌اش و زمانی که هنوز چشم راستش را در جنگ از دست نداده بود، منتشر کرد.  این عکس ملاعمر، رهبر پیشین طالبان برای نخستین بار در وب‌سایت رسمی این گروه منتشر و گفته شده که مربوط به […]

جهان > آسیا و اقیانوسیه – همشهری‌آنلاین:
گروه شبه‌نظامی طالبان افغانستان عکس جدیدی از ملاعمر، رهبر پیشین این گروه در دوران جوانی‌اش و زمانی که هنوز چشم راستش را در جنگ از دست نداده بود، منتشر کرد.

 این عکس ملاعمر، رهبر پیشین طالبان برای نخستین بار در وب‌سایت رسمی این گروه منتشر و گفته شده که مربوط به سال 1978 است.

یک مقام بلندپایه طالبان یک تصویر اسکن شده واضح تر از ملاعمر را برای خبرگزاری فرانسه فرستاده که او را در دوران جوانی، در حالی که ریش بلند پرپشت داشته، یک عمامه سبز و لباس سنتی افغان‌ها را به تن کرده و مستقیم به دوربین خیره شده، نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه،این مقام طالبان که عکس را فرستاده، اظهار داشته این عکس در اصل سیاه و سفید بوده و بعدا به کمک کامپیوتر رنگی شده است.

زندگی و مرگ ملا عمر همچنان در ابهام قرار دارد و عکس جدیدی که از او منتشر شده یکی از دو عکس معتبر او خواهد بود.

مقام طالبان اظهار کرد: این عکس در زمانی که ملاعمر طلبه مدرسه اسلامی در شهر قندهار بود؛ گرفته شده است.

در بیوگرافی رسمی که طالبان درباره ملاعمر منتشر کرده، نوشته شده که او در سال 1960 در خانواده‌ای فقیر در استان قندهار در جنوب افغانستان به دنیا آمد.

همچنین گفته شده که او در دهه 1980 همراه با گروه مجاهدین افغانستان با نیروهای اشغالگر شوروی سابق جنگید و در این جنگ چشم راستش را احتمالا به خاطر اصابت ترکش، از دست داد.

طالبان در برخی روایت‌های اغراق‌آمیز خود گفته‌اند او خودش چشم راستش را که زخمی شده بود،‌ از حدقه در آورده و در برخی روایت‌هایی که به واقعیت نزدیک‌تر هستند، گفته شده چشم راست او پس از آن که در بیمارستانی در پاکستان بستری شد، بیرون آورده شده است.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید