امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 531657 |
تاریخ انتشار : 05 دی 1402 - 10:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزیر صنعت و تجارت روسیه از تلاش کشورهای غربی برای دزدیدن فن آوری‌های نظامی و هدف قرار دادن کارشناسان صنعتی مسکو خبر داد. به گزارش صلح خبر، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه در مصاحبه‌ای با ریانووستی با این سوال مواجه شد که آیا مواردی از جاسوسی صنعتی توسط «کشورهای غیردوست» در ضمن برنامه […]

وزیر صنعت و تجارت روسیه از تلاش کشورهای غربی برای دزدیدن فن آوری‌های نظامی و هدف قرار دادن کارشناسان صنعتی مسکو خبر داد.

به گزارش صلح خبر، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه در مصاحبه‌ای با ریانووستی با این سوال مواجه شد که آیا مواردی از جاسوسی صنعتی توسط «کشورهای غیردوست» در ضمن برنامه مسکو برای تقویت تولیدات نظامی‌اش اتفاق افتاده است.

این وزیر در پاسخ خاطرنشان کرد: «این دست موارد همیشه وجود داشته‌اند. این فعالیت‌ها امروز نیز اتفاق می‌افتند و فردا هم اتفاق خواهند افتاد.»

او اضافه کرد: «یک عملیات فعال شکار نه فقط علیه داده‌ها، تحقیقات امیدوار کننده و پارامترهای تسلیحات ما بلکه همچنین علیه متخصصان ما که ارزشی ویژه دارند وجود دارد.»

این وزیر بیان داشت: «تنها مساله جاسوسی نیز مطرح نبوده است. فکر کنم گزارش اخیر در رسانه‌ها را دیدید که سرویس امنیتی اف.اس.بی روسیه جلوی یک سوقصد به جان یکی از مدیران ارشد یک شرکت نظامی را گرفت.»

چند روز پیش این آژانس امنیتی اصلی روسیه اعلام کرد، ماموران این آژانس یک تبعه روس را که از سوی یک «سازمان تروریست اوکراینی» مامور به ترور یک مدیر صنایع نظامی روسیه در مرکز این کشور بود، بازداشت کردند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد، کشورش در حال اجرای یک عملیات نوسازی تسلیحاتی «بی سابقه» است و از زمانی که “عملیات نظامی ویژه” خود را در سال گذشته میلادی در اوکراین به اجرا گذاشته، تولید تانک‌ها، پهپادها و دیگر تسلیحات و مهمات خود را به میزان چشمگیری افزایش داده است.

به گفته شویگو، صنایع تسلیحات سازی روسیه اقدام به نوسازی بیش از ۱۰۰ نوع سلاح و تجهیزات نظامی خود کرده است.

او بیان داشت، این تسلیحات که سابق بر این تولید و آزمایش آنها سالها به طول می‌انجامید هم اکنون در ارتش در عرض تنها چند ماه تولید می‌شوند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید