امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 204213 |
تاریخ انتشار : 16 آبان 1396 - 11:19 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزیر امور خارجه ترکیه با اعلام اینکه کشورش از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۳۰ میلیارد دلار در بحران آوارگان سوری هزینه کرده است، بیان کرد: آنکارا همچنان در خط مقدم رویارویی با بحران انسانی است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزیر امور خارجه ترکیه با اعلام اینکه کشورش از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۳۰ میلیارد دلار در بحران آوارگان سوری هزینه کرده است، بیان کرد: آنکارا همچنان در خط مقدم رویارویی با بحران انسانی است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان مراسم شام که توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت حلال احمر در آنتالیا برگزار شد، بیان کرد: در سال‌های اخیر ما کمک‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف ارائه کرده‌ایم. ترکیه میزبان بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار سوری است که این رقم از بسیاری از کشورها بیشتر است.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین بیان کرد: با وجود تمامی ادعاهای جامعه بین‌الملل در رویارویی با بحران بشری و کمک به آوارگان سوری، آنچنان که باید به ترکیه کمک نشده است و ترکیه از ۲۰۱۱ که جنگ داخلی در سوریه آغاز شد، ۳۰ میلیارد دلار به این مساله اختصاص داده است. ترکیه برای تضمین ارائه و دسترسی به آموزش برای تمامی آورگان سوری اقدامات زیادی انجام داده است.

 وزیر امور خارجه ترکیه ادامه داد: ۹۷۶ هزار کودک سوری که در سن مدرسه هستند در ترکیه به سر می‌برند. ۶۲۰ هزار تن از آنها تاکنون توانستند به تحصیل خود ادامه دهند و ما به دنبال این هستیم که تعداد بیشتری از افرادی که در سنین مدرسه هستند را آموزش دهیم.

کریم کینیک، رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه نیز بیان کرد: گزارش‌های رسانه‌ای درباره تراژدی‌های انسانی در نتیجه بی‌توجهی جامعه بین الملل است. ما شاهد این تراژدی و داستان‌های هستیم که موجب شده افراد از خانه و کاشانه خود بیرون رانده شوند. ما شاهد کودکانی هستیم که دوستانشان را از دست داده‌اند. ما با بحران بشری روبرو هستیم و این بحران نیازمند کمک است.

حدود ۱۵۰۰ مهمان از سازمان‌های کمک رسان بین‌المللی و ترکیه در این نشست که از پنجم تا یازدهم نوامبر برگزار می‌شود، شرکت دارند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید