امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 522233 |
تاریخ انتشار : 24 مهر 1402 - 17:31 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد. بر اساس اعلام منابع دیپلماتیک، در این گفت‌وگو آخرین تحولات مربوط به درگیری ها میان اشغالگران قدس و مقاومت فلسطین در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار […]

به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.
بر اساس اعلام منابع دیپلماتیک، در این گفت‌وگو آخرین تحولات مربوط به درگیری ها میان اشغالگران قدس و مقاومت فلسطین در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ترکیه و «سرگئی لاوروف» در این تماسیتلفنی تحولات غزه را بررسی کردند.
‌منابع دیپلماتیک ترکیه امروز در این ارتباط اعلام کردند: دو طرف در این تماس به تحولات در اسرائیل و فلسطین و حملات اسرائیل به نوار غزه پرداختند.
در دهمین روز از عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران قدس، جنگنده‌ های ارتش رژیم صهیونیستی شدیدترین حملات را علیه غزه انجام دادند و این حملات همچنان ادامه دارد.
عبدالله دوم، پادشاه اردن و جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا تحولات خطرناک در غزه و راه‌های ورود کمک‌های پزشکی و امدادی فوری به این منطقه را بررسی کردند.
براساس این گزارش، پادشاه اردن روز دوشنبه در دیدار نخست وزیر ایتالیا در رم، بار دیگر بر ضرورت رساندن فوری کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه و نیز اهمیت حمایت از آنروا و تسهیل ورود کمک‌های ارائه شده به ملت فلسطین تاکید کرد.
وی همچنین بر اهمیت اقدام جامعه جهانی برای توقف جنگ در غزه و جلوگیری از گسترش آن به کرانه باختری و منطقه تاکید کرد.
شاه اردن همچنین سیاست مجازات دسته جمعی علیه ساکنان نوار غزه را مورد مخالفت قرار داد.
پادشاه اردن بار دیگر بر مخالفت با تلاش‌ها برای کوچاندن اجباری مردم فلسطین از خاک خود یا آواره کرده آنها و انتقال بحران به کشورهای همسایه تاکید کرد.
وی بر ضرورت تلاش برای ایجاد افق سیاسی به منظور تضمین فرصت تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راهکار دودولتی و قطعنامه‌های مشروع بین المللی تاکید کرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید